Tech

Magyarok készítik a kirándulók Google-jét

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2019. 01. 11. 12:30

Korábban a témában:

A magyar Trekhunt nevű startup hasznos szolgáltatással próbál segíteni azoknak egy kereső formájában, akik aktív kikapcsolódásra vágynak. Különleges online túra- és programkereső oldalukon, a www.trekhunt.com-on jelenleg a Budapest-Szófia-Heidelberg háromszögben dolgoznak hónapok óta, és nemsokára piacra is lépnek vele.

Azokhoz szólunk, akik nem akarják a 126 milliomodik emberként lefotózni a Colosseumot, ki akarnak szakadni a városból, valami mást, új élményt keresnek.”

– írja Kardos László, a Trekhunt alapítója a startup közleményében.

A hosszútávú cél, hogy a világ összes túráját beépítsék a keresőmotorba, így aki hegyet mászni, bringázni, raftingolni, szörfözni, síelni vagy akár siklóernyőzni szeretne, annak ne kelljen hosszú időt töltenie a különböző vezetett vagy független programlehetőségek megtalálásával és összehasonlításával. Ebben számos túravezető, túraszervező cég és online ügynökség áll segítségükre partnerként, köztük a világ két legnagyobb túravezető cége, az ausztrál Intrepid Travel és a kanadai G Adventures is velük dolgozik.

Forrás: trekhunt.com

2019 első negyedévében Magyarországon tesztelik a szolgáltatást, utána lépnek ki az angol és német nyelvű piacokra.

Nemzetközi terjeszkedés a cél

A startup szerint a Trekhunt létjogosultságát az igazolja, hogy robbanásszerűen növekszik a túrák és egyéb programok piaca. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) 2018-as globális csúcstalálkozóján bemutatott Deloitte tanulmány szerint a turisztikai fogadóterületen túrákra, aktivitásokra, látványosságokra és eseményekre költött összérték az utazási piac harmadik legnagyobb szegmensét képezi. Ennek értékét 2020-ra 183 milliárd amerikai dollárra becsülik.

Kardos László szerint „nemzetközi szinten jó belépő, hogy az Intrepid Travel és a G Adventures bizalmat szavazott nekünk. De a globális piac hatalmas versenypálya, ahol a Trekhunt egy merőben új koncepciót képvisel. Ezért fontos lesz megértetni, hogy mi nem versenytársai, hanem partnerei akarunk lenni a meglévő szereplőknek, nem gyengíteni, hanem erősíteni akarjuk a piacot.”

Dömös Zsuzsanna korábbi cikkei
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.