A Google egyik hosszútávú célkitűzése, hogy biztonságosabbá és kellemesebbé tegye a böngészést a felhasználók számára azzal, hogy megszabadítja őket a félrevezető hirdetésektől, vagy az idegesítő felugró ablakoktól. A keresőcég most bejelentette, hogy július 9-től a Chrome saját hirdetésszűrője világszerte is elérhetővé válik. A fejlesztés eddig csak Észak-Amerikában és Európában volt aktív tavaly óta.
A beépített blokkoló célja, hogy eltávolítsa az ipari szabványokat sértő reklámokat. Ezeket a még márciusban szedte listába a Coalition for Better Ads, egy olyan szakmai csoport, melynek tagjai között megtalálhatjuk a Facebookot és magát a Google-t is. A csoport a felhasználók visszajelzései alapján 12 fajta olyan típust határozott meg, amiket kerülniük kell a hirdetőknek és kiadóknak. Ilyenek többek közt a hanggal automatikusan elinduló videós, a számlálóval ellátott, az egész képernyőt beterítő, villogó-animált, és el nem tüntethető hirdetések.
A frissítés nem köthető új böngészőverzió érkezéséhez, mivel a Chrome 76 május 30-án, a Chrome 77 pedig július 25-én gördül ki, így vélhetően a Google szerverein aktiválják.