Tech

Aggasztó dolog derült ki a Facebook kütyüjéről

Nemrég írtunk róla, hogy a Facebook bemutatta első saját fejlesztésű fogyasztói elektronikai eszközét, egy olyan okoshangszórót, aminek kijelzője is van és kifejezetten videochatelésre készült. A Portal nevű kütyü adatgyűjtési módszereivel kapcsolatban már most felmerültek aggodalmak, ami az elmúlt időszak facebookos adatbotrányai miatt teljesen érthető. A bizalmát vesztett felhasználók joggal kérdezhetik, miért raknának egy olyan eszközt a nappalijukba, ami a Facebooké, sőt kamerával, mikrofonnal van felszerelve.

Valami elképesztőt villantott a Facebook
A cég bemutatta első fogyasztói elektronikai kütyüjét, ami különleges eszköz.

A cég megnyugtatásul azt a választ adta a bejelentéskor, hogy a kamera nem csak lefedhető, de ki is szerelhető, videórögzítésre nincs lehetőség alapból sem, és hogy az eszközön keresztül nem gyűjtenek adatokat hirdetési célokhoz való felhasználásra sem a hívásokról, sem az appokról – utóbbi jelentésnek viszont szögesen ellentmond a legfrissebb nyilatkozat.

A Facebook szóvivője a Recode portálnak árulta el, hogy a Portal technikailag képes összegyűjteni ilyen jellegű adatokat, és ezt meg is teszik.

A Portal hanghívási funkciója a Messenger infrastruktúrájára épül, így amikor egy videohívást intéz a felhasználó a kütyün, akkor ugyanazokat a típusú információkat gyűjtjük össze, amiket más, Messenger-képes eszközökön.”

Ezek alatt olyan hívásokkal kapcsolatos metaadatokat ért a cég, mint a hívások gyakorisága, hossza, időpontja. Ahogy a cég is megerősítette, mindezt hirdetési céllal teszik, és többi olyan általános jellegű adatot, mint ami például az appok használati szokásaival kapcsolatos, szintén felhasználhatják a célzott reklámokhoz.

Az eredeti kijelentés, miszerint a Portal nem gyűjt adatokat, egy kommunikációs hiba lehetett – a zavart az okozta, hogy a Portal csapata valóban nem fogja hirdetésekhez használni az adatokat, mivel a kütyü nem jelenít meg reklámot, de ettől függetlenül a Facebook különféle szolgáltatásaiban, így a Messengerben, Facebookon, Instagramon visszaköszönő reklámokban kamatoztathatják – persze erről is feltételes módban beszéltek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik