10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, évente mintegy 500 millió felhasználói adatot lopnak el, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350%-kal nő, és csaknem 30 ezer bankkártyás visszaélést regisztráltak Magyarországon 2017-ben – olvasható a Generali közleményében.
A biztosító szerint nem véletlen, hogy az elmúlt években jelentősen nőtt az igény az egyéni felhasználók részéről a kapcsolódó biztosítási termékek iránt. A Generali ezért úgy döntött, hogy kiberbiztosítási terméket fejleszt a hazai piacon, ezek a szolgáltatások az Egyesült Államokban egyébként már elterjedtnek számítanak. Hazánkban továbbá a Colonnade biztosítónál is lehet már évek óta kötni ilyen jellegű biztosítást.
Az új biztosítási konstrukció négy területre terjed ki.
- Biztosítási szolgáltatás vehető igénybe bank- és hitelkártyával, valamint személyes internetes hozzáférési adatokkal való visszaélés esetén.
- A Generali ügyfelei számára elérhető IT távsegítség többek között az operációs rendszer biztonságos telepítésére, otthoni wifi beállítására terjed ki, segítséget nyújt egy vírustámadás esetén.
- A választható adathelyreállítási szolgáltatás az adatok visszanyerésében segít.
- Lehetőség van továbbá jogvédelmi szolgáltatást választani, ami akkor nyújt jogi segítséget, ha sérül a kibertérben az ügyfél érdeke – információs bűncselekmény áldozata lesz, személyiségi jogai sérülnek, vagy webes úton kötött szerződéssel kapcsolatosan van jogi vitája.
A biztosító dedikált weboldalán hasznos gyakorlati tanácsokat is lehet olvasni többek között a megfelelő jelszóhasználatról, a kétlépcsős azonosítás fontosságáról, az online vásárlásokról, az adatok védelméről, gyakorlati példákkal szemléltetve.