Tech

Saját híradókat indít a Facebook

Korábban a témában:

A Facebook az ABC, a CNN, a Fox News és más média szervezetekkel közösen indít több híradót is Watch nevű videoszolgáltatásán keresztül, ami tavaly indult el az Egyesült Államokban.

A produkciókat a Facebook finanszírozza, és exkluzív tartalomként lesz elérhető saját felületén. A közösségi oldal célja ezzel, hogy visszanyerje a felhasználók bizalmát az elmúlt időszak után, amiben sok problémát okoztak az álhírek, a dezinformáció, és a különféle választási kampányokhoz fűződő mnaipulációk. Az adásokban olyan nevek és műsorvezetők fognak szerepelni, akik a kábelcsatornák képernyőin láthatnak az amerikaiak.

Az elmúlt hónapokban több intézkedést is bevezettünk annak érdekében, hogy előtérbe kerüljön a minőség a mennyiség helyett – lejjebb soroljuk a kattintásvadász címeket, és a szenzációhajhászást. Ez egy újabb ilyen befektetés a minőségi tájékoztatás érdekében a Facebooktól.” – írta a közösségi óriás.

A Facebook médiával való viszonya ingadozó és összetett, főleg a hírfolyam algoritmusát érintő változások miatt. A közösségi oldal év elején változtatott annak érdekében, hogy több ismerős és barát posztja kerüljön elő a folyamban, és kevesebb legyen látható kiadók, cégek oldalaitól.

Ennek egyik oka az volt, hogy lassítsák az álhírek terjedését, de cserébe rengeteg oldal elérése csökkent szignifikánsan.

Gyökeresen megváltozik a Facebook
Előtérbe kerülnek a barátok posztjai, hogy jobban érezzük magunkat.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.