Tech

Könnyekben tört ki a siker láttán

Hivatalosan ma jelent meg a God of War, a videojáték, amit a szaksajtó már most az idei év egyik legjobbjaként emleget. A 2005-ben indult playstationös játéksorozat nyolcadik része öt éven keresztül készült a Santa Monica Studiosnál, és az egész fejlesztésért felelős Cory Barlog tegnap feltöltötte az internetre azt a videót, amit (napokkal korábban) akkor készített, mikor először vette a bátorságot, hogy megnézze a munkájukra érkezett értékeléseket.

A fejlesztő először hezitál, aztán megnyitja az értékeléseket százalékosan összegző Metacritic oldalt, majd könnyeben tör ki, mikor meglátja, hogy a God of War 94%-os értékelésen áll az első tesztek alapján. A játék azóta már 95%-nál jár, ami a legjobb eredmény, amit PlayStation 4 exkluzív játék elért a konzol három évvel ezelőtti megjelenése óta.

„A tesztértékelések nem kellene, hogy számítsanak, de olyan kurva büszke vagyok” – mondja Barlog a videóban. „Annyira szerencsés ember vagyok, hogy azokkal dolgozhatom, akikkel. Hálás vagyok, hogy nem basztuk el” – hangzik el a meglepően őszinte videóban.

Leteszteltük a God of Wart: isteni lett Kratos legújabb kalandja
Egy héttel a premier előtt végigjátszottuk, és minden percét imádtuk.

Ötévnyi megfeszített munka után persze tényleg hatalmas megkönnyebbülés lehet szembesülni vele, hogy a befektetett energia megtérül, és Cory Barlog, továbbá az egész Santa Monica Studios valóban büszke lehet a frissen megjelent játékra, hiszen ahogy az április 12-én publikát tesztünkben mi is írtuk, a 2018-as God of War nem egy felesleges rókabőr, hanem a legendás sorozat kiváló rebootja, ami nemcsak a történetnek helyet adó környezeten csavart hatalmasat, de a játékmeneten is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik