A Google mától automatikusan blokkolja egy weboldal minden reklámját, ha azon kéretlen és idegesítő reklámokat talál az asztali és mobilos Chrome böngészőben, az újítást még tavaly júniusban jelentették be.
A február 15-én induló Better Ads Experience programon belül a felhasználóbarát reklámozás a céljuk, ez foglalja össze, hogy mely típusú reklámok azok, melyek a netezési élményt nagyban rontják. Minden olyan típust érint majd a szűrés, ami
Az ilyen hirdetéseket tartalmazó oldalak figyelmeztetést kapnak, ami után 30 napjuk lesz a standardnak megfelelően cselekedni a szűrés megindulása előtt. Amennyiben nem tesznek eleget, a Google az összes hirdetésüket letiltja.
A felhasználók számára adott lesz a lehetőség, hogy a szűrt hirdetéseket tartalmazó oldalaknak mégis engedélyt adjanak a reklámok megjelenítésére, ekkor egy ilyen üzenet fog megjelenni mobilon:
A Chrome-nak küldött felhasználói visszajelzések alapján minden ötödik felhasználóból egy említi az idegesítő, kéretlen reklámokat negatívumként. Amikor ilyen hirdetéssel találkozik egy felhasználó, gyakran azonnal az ad blocker telepítését választja megoldásnak. Amint ez megtörténik, a felhasználó az összes reklám megtekintését letiltja a weben, mindez a szabad internet teljes modelljének működését kockáztatja.
A Google véleménye szerint mindez kizárólag a felhasználói élményen alapszik, amíg tehát a felhasználó ezekkel az említett reklámokkal találkozik, ad blocking létezni fog.
A PageFair adatai szerint az internetezők 11 százaléka használ valamilyen hirdetésblokkolót.
Ha viszont egy szűrő lesz mindenek felett, az jobb bevételt hozhat a Google-nek is.