Tech

Nem gond, ha lopnak a kasszás nélküli boltból

Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy Seattle-ben megnyílt az első Amazon Go üzlet, aminek különlegessége, hogy a betéréskor csak be kell szekennelni az okostelefunonkat, majd a vásárló magához veszi, amire szüksége van, aztán kisétál az üzletből, sorban állás és hagyományos fizetés nélkül.

Megnyílt a bolt, ahol kifelé nem kell fizetni
Nincs pénztáros, eladó, de készpénz és bankkártya sem szükséges.

A megérkezést követően kamerák és szenzorok sokasága figyeli, hogy a vásárlók mit emelnek le a polcokról, és a rendszer a távozást követően ennek megfelelően terheli meg a bankkártyájukat, ami össze van kötve az amazon.com-on regisztrált felhasználói fiókjukkal.

A koncepció abszolút futurisztikus, és az embernek rögtön az jut az eszébe, hogy mi történik, ha valaki úgy hagyja el az üzletet, hogy a rendszer nem érzékeli, hogy mit vásárolt? A kérdésre hamarabb választ kaptunk, mint gondoltuk volna, hiszen a nyitás napján a CNBC riportere, Deirdre Bosa távozott, hogy a rendszer nem számlázta ki a nála lévő egyik joghurtot.

Az újságíró jelezte az Amazonnak a malőrt, amire a Go üzletekért felelős elnökhelyettes, Gianna Puerini kezdésnek csak annyit reagált, hogy „Élvezze a joghurtot a mi kontónkra.” Puerini ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az eddigi tesztek alapján a „véletlenszerű lopás” olyan ritkán történik meg, hogy

a szolgáltatásban nincs olyan lehetőség, ahol ezt jelenteni lehetne.

Az Amazon ráadásul annyira bízik a saját rendszerében, és a minimális hibaszázalékban, hogy egyáltalán nem tesznek különbséget azok között, akik önhibájukon kívül hagyják el az üzletet olyan áruval a zsebükben, amit nem érzékel a rendszer, és azok között, akik direkt azért sétálnak be, hogy a rendszer esetleges gyenge pontjait kihasználva lopjanak.

Emögött persze van logika, hiszen az üzletbe nem lehet betérni anélkül, hogy az ember ne „regisztrálná” magát a bankkártya adatait is tartalmazó Amazon fiókjával, és ha már simán visszakövethető és rengeteg kamera felvétele bizonyítja, hogy az üzletben jártunk, akkor ki kockáztatná meg a lopást?

Az pedig kifejezetten pozitív lépés az Amazon részéről, hogy amennyiben a rendszer hibája miatt nem sikerült a termékek kifizetése, úgy a cég egyáltalán nem áll elő követeléssel, sőt még a becsületes vásárlóknak sem „engedi”, hogy utólag rendezzék a felmerülő tartozást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik