A laptopok és táblagépek már elterjedt eszközöknek számítanak az egyetemi előadótermekben, és ugyan talán alkalmasabbnak tűnhetnek a gyors jegyzetelésre, ez nem jelenti azt, hogy hatékonyabb segítséget nyújtanak a tanulásban.
A Princeton Egyetem és a Kaliforniai Egyetem kutatói által végzett kísérletek során kiderült, hogy a laptopot használó diákok kevésbé értették meg az előadáson elhangzott anyagot azokhoz képest, akik a hagyományos füzet és toll páros mellett maradtak, ez pedig megmutatkozott a vizsgákon elért eredményeken is.
A laptopot használó hallgatók jegyzetei inkább az órán elhangzottak másolatának tűntek, míg a kézzel írók tömör tételmondatokat vetettek papírra. Mivel az előadást nem tudták szóról-szóra leírni, ezért
A York Egyetem és McMaster Egyetem korábbi kutatásai azt is kimutatták, hogy azok, akik a laptopon nem az előadáshoz kapcsolódó tartalmakat, mondjuk sorozatokat, cikkeket böngésztek, nem oly meglepő mód alig emlékeztek valamire, és a figyelemelterelő eszköz a hozzájuk közel ülőkre is kihatással volt.
Korábban azt is egyértelműen bizonyították, hogy a kézzel írás már csak azért is áldásosabb választás, mert fejleszti a motorikus képességeket, a memóriát és a kreativitást.