A Snapchatet fejlesztő Snap Inc. bejelentette harmadik negyedéves eredményeit, amik alul múlták a várakozásokat felhasználói szám és bevétel tekintetében is. A szolgáltatásnak napi 178 millió aktív felhasználója van, ami mindössze 2,9 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez képest. Mindeközben a Snapchatről másoló klónok, így az Instagram Stories, vagy a WhatsApp Status funkcióját már 300 millióan használják naponta.
Evan Spiegel, a cég vezérigazgatója ez alkalomból vázolta is a befektetőknek, milyen újításokkal tervezik fellendíteni az alkalmazás népszerűségét, és ezek közt egészen gyökeres változtatások is vannak.
A legfontosabb egy teljesen új dizájn lesz, aminek célja, hogy az idősebbek számára is egyértelmű legyen az app használata. Spiegel maga vallotta be, hogy a felhasználóktól már jó ideje kapják visszajelzésként, hogy
és hogy rövidtávon ugyan nem mindenki örül majd az új külsőnek (ez minden nagy újításkor jellemző, elég a Facebook idővonalra gondolni), de idővel újabb embereket is bevonzhat. Egy letisztultabb és könnyebben érthető külső várható, de hogy pontosan mikortól lesz elérhető, nem közölték.Fordul a kocka az alkalmazás hírfolyamában is, most a Snap nyúl a Facebooktól. Az eddigi kronologikus hírfolyam helyett egy gépi tanulásos algoritmust fejlesztenek majd, ami a nagy közösségi oldalhoz hasonlóan a relevánsabb és személyre szabottabb tartalmakat ásna elő a felhasználók folyamába.
Nem a Snap az egyetlen, akik nagy változásoktól remélik a növekedést, a Twitter az eddig fő jellegzetességének számító 140 karakteres korlátot felemelte a posztokban annak duplájára, már 280 karakteres bejegyzésekben lehet csiripelni.