A magyarok számára is elérhetővé vált a Facebook Jobs (Álláslehetőségek a Facebookon) nevű fejlesztés, ami a vállalkozások és munkakeresők egymásra találását segíti. Ez az új funkció korábban csak az amerikai, kanadai és mexikói felhasználók számára volt elérhető, de mától kezdve Magyarországon, Csehországban, Portugáliában, Chilében és Új-Zélandon is használható.
Az álláshirdetések a hírfolyamban, az álláskönyvjelzőben, a Marketplace „Állások” lapján, illetve a vállalkozások oldalain más bejegyzések mellett jelenhetnek meg. Az álláskeresők értesítéseket is kérhetnek adott cégtől annak céljából, hogy ne maradjanak le a legfrissebb pozíciókról.
Mint minden újdonság, ez is fokozatosan jelenik meg, ezért lehetséges, hogy pár napot várnunk kell, mire mi is látjuk. Az asztali böngésző mellett a mobilappban is használható a funkció.
ÍGY JELENTKEZHETÜNK
Amikor a jelentkező a „Jelentkezés most” gombra kattint, megnyílik egy űrlap, amelyen előre kitöltve szerepelnek az információk a Facebook-profiljáról. A pályázó a jelentkezési lap beküldése előtt bármikor ellenőrizheti és módosíthatja, hogy milyen adatokat oszt meg az álláshirdetés feladójával.
Az új funkció azt is lehetővé teszi, hogy a jelentkezők
telefonjukról vagy számítógépükről, amelyben bemutatkoznak, és elmondják leendő munkáltatójuknak, hogy szerintük miért ők lennének az ideálisak az adott pozícióra.A jelentkezés elküldése után az adott vállalat oldaladminisztrátora a Messengeren keresztül kapja meg a jelentkezést, de beállítható, hogy az oldal erről e-mailben is értesítést küldjön.
RÁNK CSETELHET A MUNKÁLTATÓ
Az oldalak adminisztrátorai az erre szolgáló felületen kiválaszthatják az adott állás megnevezését, jellegét (teljes munkaidős, részmunkaidős, gyakornoki pozíció), a fizetési ajánlatot és egyéb paramétereket is megadhatják, majd a feladása után nyomon követhetik a jelentkezéseket. A kapcsolatot közvetlenül a Messengeren vehetik fel a szimpatikus pályázóval.
Minden más bejegyzéshez hasonlóan az álláshirdetések is kiemelhetők, így nagyobb vagy relevánsabb célközönség is elérhető velük, mivel a kiemeléseket például lakhely, képzettség, munkatapasztalatok és egyéb paraméterek alapján is lehet célozni.
Ezen kívül az álláshirdetéseket facebookos csoportokban, vagy a felhasználók saját idővonalán is meg lehet osztani, de privát üzenetben ismerősöknek is továbbítható a Messengerben.