November 7-én jelenik meg a Microsoft legújabb játékgépe, az Xbox One X, ami ugyan nem cseréli le a 2013-ban megjelent Xbox One és a 2016-os, karcsúsított Xbox One S modellt, de mindkét gépnél erősebb hardverrel rendelkezik, így annak ellenére, hogy mindhárom változatra ugyanazok a játékok jelennek meg,
Mindez köszönhető annak, hogy az új konzolban nyolc x86-os processzormag található 2.3 GHz-es órajellel, negyven, 1172 MHz-es számítási egységgel, amit 12 GB GDDR5-ös RAM egészít ki 326 GB/s-os sávszéllel. A Microsoft ígéretei szerint ez elegendő lesz arra, hogy a gép – a játékkonzolok között elsőként – natív 4K felbontásban futtasson játékokat, 60 képkocka/másodperc képfrissítés mellett.
Az új gép érkezéséig már alig több, mint két hét van hátra, és a gyártó bele is húzott a kampányba. A The Walking Dead legújabb része alatt volt látható először a Feel True Power reklámvideó, ami Kanye West Power című számának taktusaira igyekszik meggyőzni mindenkit, hogy az Xbox One X-en nemcsak a játék, de még a filmezés is jobb lesz, mint korábban.
A kifejezetten jól sikerült videóban videojátékok (Assassin’s Creed Origins, FIFA 18, Forza 7, Madden NFL 18, Shadow of War stb.) és filmek (Tomb Raider, Alien 3) képsorai peregnek előttünk, miközben a konzol előtt ülő játékosok minden érzékszerve olyan élmény hatása alatt van, amire korábban nem volt példa.
A reklám kétségtelenül hatásos, de a konzol csak „nyers erőben” nyújt többet a konkurenciánál: a nagyobb számítási teljesítményből fakadó zökkenőmentesebb játékélmény, a 4K Blu-ray lejátszó, és a natív 4K-s megjelenítés mellett az új Xbox igazából nem tud semmi olyat, ami ne lenne elérhető a konkurenciánál is.
Hogy ez mennyire lesz elég a jelenlegi piacon, illetve, hogy a Microsoft képes lesz-e olyan, csak az Xbox One X-en elérhető játékokat tenni az asztalra, amiért mondjuk érdemes PlayStationről vagy Nintendóról váltani, az csak jóval a novemberi premier után fog kiderülni.