Tech

Mostantól az is számít a Facebook hirdetéseknél, melyik üzletbe mentünk be

A valódi életben elkövetett tevékenységeink is hatással lesznek a jövőben arra, hogy milyen hirdetések jönnek velünk szembe a Facebookon. A közösségi oldal olyan új eszközöket vezetett be a hirdetők számára, amik a felhasználó tartózkodási helyén és a telefonon végzett aktivitásain alapulnak.

Természetesen ennek feltétele, hogy a Facebook számára engedélyezzük a helykövetést, amennyiben ezt megtesszük, a cég hirdetési rendszere olyan márkák számára teszi lehetővé, hogy megcélozzanak minket reklámjaikkal, akiknek korábban már jártunk üzleteiben. Például ha a plázában betérünk egy H&M-be, később nagy eséllyel köszön vissza a ruhamárka hirdetése a hírfolyamunkban, de ha gyakran eszünk a KFC-ben, akkor a gyorsétterem aktuális ajánlatait láthatjuk majd.

A Facebook hirdetési hálózatát az elmúlt időszakban több kritika is érte. A hónapban a cég bevallotta, hogy olyan oroszokhoz köthető fiókok vásároltak hirdetéseket 100 ezer dollár értékben, amelyek álhíreket terjesztettek. A ProPublica nemrég megjelent cikke szerint pedig azt is lehetővé tette a rendszer algoritmusa, hogy a hirdetők antiszemitákat célozzanak meg reklámjaikkal. Legutóbb pedig a The Guardian újságírójának erőszakos Instagram-posztját emelte ki a Facebook algoritmusa, hogy azzal promózza a képmegosztót a nő barátainak.

Megerőszakolással fenyegetőző poszt miatt égett be a Facebook
Ismét az algoritmusok hozták kellemetlen helyzetbe a közösségi oldalt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik