Tech

Megerőszakolással fenyegetőző poszt miatt égett be a Facebook

Nemrég írtunk arról, hogy a Facebook hirdetési rendszerének algoritmusa kellemetlen helyzetbe hozta a közösségi oldalt azzal, hogy a hirdetők célzottan tudtak elérni szélsőséges csoportokat. Most a Facebook által birtokolt Instagrammal kapcsolatban alakult ki kisebb botrány hasonló okból kifolyólag.

A Guardian újságírója, Olivia Solon nemrég figyelt fel arra, hogy a Facebook az egyik Instagram-posztjával reklámozta a képmegosztót, amivel önmagában nem is lett volna gond, de az algoritmus azt a képet választotta ki, ami egy Oliviának címzett, nemi erőszakkal fenyegetőző email képernyőmentése volt. „Olivia, te kib.szott k.rva, meg foglak erőszakolni!”- állt a levélben az üzenet.

https://twitter.com/oliviasolon/status/910894061657006080

A képet egy éve tette közzé az újságíró, és mivel a poszt hatalmas aktivitást generált az alá érkező rengeteg kommenttel, ezért az oldal algoritmusa ezt választotta ki arra, hogy az újságíró profilját felajánlja a többi felhasználónak. De azt figyelembe véve, hogy már létezik olyan szövegfelismeréses technológia, ami kiszűrhetné a tiltott, erőszakos vagy gyűlöletkeltő üzeneteket a képeken, ez több mint ciki.

Az Instagram szóvivője elnézést kért a kellemetlenségért, és hozzátette, hogy a képet nem fizetett hirdetésként használták fel, és csak a felhasználó facebookos ismerőseinek szűk körében jelent meg ajánlásként. Az ilyen típusú posztok azért jelennek meg a Facebookon, hogy a régen aktív, vagy az Instagramra még nem regisztrált Facebook-barátokat arra bátorítsa, hogy használják a képmegosztót is, ehhez pedig egy ismerős profilját választják.

Hagyta a Facebook, hogy a zsidógyűlölőknek hirdessenek
Sok baj van még a Facebook hirdetési algoritmusával.

A Facebook algoritmusai már több alkalommal is kiakasztották a felhasználókat. 2014-ben a cégnek bocsánatot kellett kérnie azért, hogy a felhasználók évértékelését tartalmazó videókba olyan posztok is bekerültek, amik tragikus vagy fájdalmas eseményekhez kötődtek, emiatt már többen is kritizálták az „Ezen a napon” funkciót is, ami minden további nélkül előszedte az exekkel kapcsolatos emlékeket.

A cég múlt hónapban vallotta be azt is, hogy egy álhíreket terjesztő orosz oldalnak adott el hirdetéseket 100 ezer dollár értékben a közösségi oldalon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik