A Valve a Seattle-ben tartott Casual Connect konferencián rántotta le a leplet a legfrissebb adatairól, és az előadás legfontosabb részleteit a GeekWire portál gyűjtötte össze egy méretesebb összeállításban, megspékelve a prezentációról készített képekkel.
A Steam lényegében egy hatalmas online áruház, több ezer PC-s játékkal, viszont a szoftver nemcsak virtuális boltként funkcionál, lévén nélkülözhetetlen a megvásárolt játékok futtatásához, emellett közösségi funkciókkal is rendelkezik, és mára nélkülözhetetlen a számítógépes játékok rajongói számára – sokszor még a boltban vásárolt lemezes játékokat is a Steamre kell beregisztrálni, hogy elinduljanak.
Az, hogy mennyire megkerülhetetlenné vált a Valve szolgáltatása, jól mutatja, hogy naponta átlagosan 33 millió felhasználó lép be a rendszerbe, hogy elindítson valamilyen programot (akadt olyan időszak, mikor egyszerre 14 millión voltak aktívak), a havi átlagot nézve pedig ez a szám eléri a 67 milliót.
Ez már önmagában nézve is jelentős felhasználóbázis, de az adat még jobban fest, ha a két legnagyobb játékkonzol statisztikái mellé tesszük. A Sony adatai alapján a PlayStation konzolokat kiszolgáló PlayStation Networköt havi 70 millió játékos használja, míg a Microsoft-féle Xbox konzolokon futó Xbox Live-ot havi 53 millióan veszik igénybe.
Ami ennél is fontosabb, hogy a felhasználók nem csak azért indítják el a Valve alkalmazását, hogy játékokat futtassanak vele, de rendszeresen kinyitják a pénztárcáikat is. A cég által prezentált adatok szerint 2016 januárja óta 26 millió olyan új felhasználó regisztrált a szolgáltatásba, aki pénzt is költ a platformon – az elmúlt 18 hónapra levetítve az havi 1,5 millió új fizető felhasználót jelent.
Habár azt nem tudni, hogy a cégnek pontosan mekkora a bevétele az eladásokból, hiszen a Valve nem hozza nyilvánosságra ezeket az adatokat, de tudván, hogy minden eladott játék után 30% üti a markukat a bevételből, a szakértők több milliárd dollárra becsülik a Gabe Newell alapította vállalkozás értékét.