Tech

Eljöhet a kattintásvadász tartalmak vége, mondja a Facebook

De sosem gondolta volna, mi történt ezután! A Facebook éppen azon dolgozik, hogy a hasonlóan kattintásvadász címeket kiiktassa.

A Facebook fejlesztői tegnap jelentették be, hogy új változtatásokat eszközölnek a Facebook hírfolyamában: még jobban rácéloznak a félrevezető, szenzációhajhász vagy egyszerűen csak spamjellegű tartalmakra, úgyhogy ha szembejön velünk még egy „HIHETETLEN kalandokba bonyolódott a fiatal egyetemista… NEM GONDOLNÁ!” cikk a Facebookon, screenshotoljuk és őrizzük meg az örökkévalóságnak, mert már nem sokáig fogunk ilyeneket látni.

A Facebook hírfolyamán dolgozó csapat már tavaly is finomhangolta a híreket rendszerező és súlyozó algoritmusokat, hogy még kevesebb semmitmondó vagy szenzációhajhász mód túlzó című posztot lássunk – mindez azonban nem volt elég (ezért nem gondolná, mit tettek!), úgyhogy három új változtatás érkezik.

  • A kattintásvadász jelleget nemcsak domain- és oldalszinten, hanem cikkenként nézi már a rendszer, így az anomáliákat is jobban ki lehet szűrni
  • A szűrők azt is figyelik mostantól, hogy a címek túloznak-e, illetve visszatartanak-e információkat (erről sokan elfeledkeznek, de az újságírás jó esetben arra fókuszál, hogy ki mikor mit hol és miért tesz, ebből az öt kritériumból a spamjellegű címekben legjobb esetben is csak egy van; illetve érdemes felfigyelni arra, hogy a TÚL SOK NAGYBETŰT tartalmazó cím is tipikusan kerülendő. Vagy törlendő. Kinek milyen jogosultsága van.)
  • Ez a szűrés eddig csak angolul ment, de most már más nyelveken is indulnak tesztek a háttérben (erről nincsen több információnk, de az elkövetkező hetek-hónapok updatejeiből ezek is gyorsan kiderülnek majd)

A szűrendő címek jellegét amúgy némi háttérmunkával elég jól ki lehet szűrni, igen tipikus szavak és szókapcsolatok (illetve struktúrák és szintaxis) adják ezek alapjait, úgyhogy egy spamfilterhez hasonlóan a cikkek jó része is lejjebb kerülhet egy hírfolyamban… vagy eltűnhet teljesen. SOSEM gondolná, hova (a dev/nullba, oda)!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik