Tech

A Facebook rászáll a gagyi oldalakra

A közösségi óriás nemcsak az álhírek ellen küzd minden lehetséges eszközzel, de azt is szeretné elérni, hogy a hírfolyamunkban tényleg normális tartalmak jelenjenek meg, ezért harcot indított a Facebookot hulladékkal elárasztó oldalakkal szemben.

A legnagyobb közösségi oldal az elmúlt hetekben változtatott a hírfolyam algoritmusán, hogy minél kevesebb álhír jöjjön szembe a Facebookon, de Mark Zuckerberg csapata nem állt meg itt. A napokban tovább finomították a posztok megjelenéséért felelős kódot, ami mostantól azokat a linkeket is kiszűri, amik gagyi weblapokra vezetnek.

A Facebook főleg azokat az oldalakat érti ez alatt, amik spammel és hirdetéssel vannak teletömve, ugyanakkor konkrét tartalmat alig vagy egyáltalán nem nyújtanak, de azok is aggódhatnak, akik rendszeresen klikkvadász című posztokkal árasztják el a hírfolyamot – az új algoritmus ezeket is simán eltüntetheti a felhasználók szeme elől.

Folyamatosan annak megértésén dolgozunk, hogy a felhasználóink mely posztokat tartják félrevezetőnek és spamnek, hogy ezekből minél kevesebb jusson el hozzájuk a hasznosabb tartalmak javára”

– írja a Facbook a változást magyarázó blogposztjában.

A „nagytakarítás” ugyanakkor nemcsak a sima posztokat fogja érinteni, de a hirdetésként funkcionáló megjelenéseket is, a cél pedig az, hogy az oldal kiszűrje azokat, akik valódi tartalom megosztása helyett csak arra használják a Facebookot, hogy embereket tereljenek a hirdetésekkel megpakolt oldalakra.

A közösségi óriás mérnökei több százezer oldalt megvizsgáltak, és ez alapján „tanították meg” meg a mesterséges intelligenciaként funkcionáló algoritmusnak, hogy melyek azok a gagyi linkek, amiket a jövőben ki kell szűrnie a felhasználók hírfolyamából.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik