Tech

Időgyilkos játékokkal támad a Messenger

A Facebook az egyik legszórakoztatóbb, idő- és büdzségyilkos programjaival szeretne minket a Messengerben tartani. A tavaly megjelent instant játékokat botokkal és élő közvetítéssel turbózzák fel.

Az F8 fejlesztői konferencia első napján a kiterjesztett és virtuális valóság, valamint a turbózott Messenger csevegő volt kiemelt téma, de Zuckerbergék kitértek arra is, hogyan fognak rávenni minket arra, hogy még többet játsszunk – természetesen az ő szolgáltatásaikon keresztül.

A csevegőn belüli játszást lehetővé tevő, HTML5 szabványra épülő Instant Games szolgáltatást már tavaly novemberben elindította a cég a Messengeren, első körben 17 játékkal. A felhasználók láthatóan szeretik is: az elmúlt 90 napban több mint 1,5 milliárd alkalommal indítottak játékot az Instant Gamesben, és a havi aktív felhasználók száma 800 milliónál jár. Még addiktívabbá teszik az amúgy is büdzségyilkos játékokat.

Ezt bővíti most további funkciókkal a Facebook, és megnyitja a fejlesztők előtt a Rich Gameplay-t. Az új fejlesztői készlet lehetővé teszi, hogy a játékosok körökre osztva játszhassanak, jobban összekapcsolódhassanak egymással, élményeket oszthassanak meg – akár egy barátunkkal is összemérhetjük tudásunkat, csak ki kell választanunk egy játékot, aztán jöhet a versengés.

Bevonják a botokat is a játékokba, a fejlesztők olyan robotokat írhatnak a Messengerhez, amelyek kapcsolódnak a felhasználók játékaihoz. Például végrehajtanak bizonyos küldetéseket, begyűjtik a jutalmakat, vagy emlékeztetnek, ha valamit meg kell csinálnunk.

Bár ezzel kapcsolatban mi kicsit szkeptikusak vagyunk, hiszen abból jó nem sült ki, ha a robotokat és a játékokat együtt emlegetjük. A lényeg, hogy nem kell belépni a programba, hogy valamilyen apró dolgot elvégezzünk.

A PC-s játékosokat célzó Gameroom nevű platformon már több mint ezer játék érhető el, a jövőben pedig új fizetős címekkel bővül a kínálat. A fejlesztők számára elérhetővé vált a Gameroom új SDK-ja, amellyel már portolhatnak olyan programokat is, amelyek Unreal Engine, Coco2sd motorokkal készültek.

A Twitch nevű streaming szolgáltatás konkurense is érkezik, olyan Facebook-módra. Lehetőség lesz  játék közben közvetíteni személyes profilokon, Facebook-oldalakon, vagy akár csoportokon keresztül. Ezt hasonlóan kell elképzelni a már elérhető élő közvetítős, bejelentkezős videókhoz, de ezúttal a játékmenet megy egyenesen a közösségi oldalra. Ez viszont nem önmagában érkezik, hanem a fejlesztők építhetik be egy új Live API-val.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik