Egyre nagyobb bajban van a YouTube a szélsőséges tartalmai miatt: egymás után veszik le a cégek a hirdetéseiket, mert ilyen extrémista videók mellett-alatt is megjelennek azok (így tett a Marks and Spencer, az Audi, a McDonald’s és a L’Oréal is).
A videómegosztó oldalt birtokló Google európai főnöke, Matthew Brittin egy európai hirdetési konferncián elnézést kért minden érintettől emiatt. Bejelentette azt is, hogy a cég üzletpolitikáját felülvizsgálják, bár sok kritikát kapnak, hogy ezt eddig is megtehették volna.
Mindez elsőre piszlicsáré ügynek tűnik, aztán mélyebben belenézve a dologba kiderül, hogy a szélsőséges csoportok anyagilag is jól járnak, ha a nagy cégek hirdetései feltűnnek a videóikban, csatornáikon. Ugyanis ezer kattintásonként kb. 2100 forint csorog be annak a kasszájába, akinek a felületén megjelenik a reklám.
Mindenesetre már a brit kormány is tárgyalt a Google-lel erről. Brittin mostani válasza nem nyugtatott meg mindenkit, van olyan munkáspárti képviselő, aki szerint messzebb is mehetett volna a Google-főnök. Egyes elemzők szerint a mostani botrány anyagilag is megárthat a cégóriásnak, és még több hirdetést nyúlhat le a konkurens Facebook (ami szintén nem szent a szélsőséges tartalmak terén).
(BBC News)