Tech

Már idén rajtvonalhoz állhat az új robotizált versenyautó

2017. az önvezető autók éve lesz, az Audi és a Ford is nagy újításokkal fog előállni. A Roborace azonban nem egy hétköznapokban is használható járművet, hanem egy igazi bestiát tervezett.
Korábban a témában:

A Robocart a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be Denis Sverdlov, a Roborace és a Charge vezérigazgatója, valamint a jármű tervezője, Daniel Simon. Sverdlov kihangsúlyozta, hogy az önvezető autók létrehozása remek módszer arra, hogy közelebb hozzák egymáshoz az embereket és robotokat.

A járművet nagyjából egy év alatt fejlesztették ki, igaz, ennyi idő is elég volt arra, hogy kiaknázzák az NVDIA Driver PX2 platformjában rejlő lehetőségeket – a felület segítségével másodpercenként 24 billió mesterséges intelligencia (MI) művelet hajtható végre.

A járművön öt lézerradar- és öt ultraszonikus szenzor, hat MI kamera és egy GNSS navigációs rendszer is megtalálható. Az eszközöknek köszönhetően a Robocar 360 fokban mérheti fel a környezetét, így a lehető legpontosabban tudja meghatározni helyzetét és pályáját. Az autó maximális sebessége 320 kilométer per óra.

A Robocar külseje első ránézésre igencsak futurisztikus. Nem véletlenül, hiszen Daniel Simon korábban rengetegszer dolgozott Hollywoodban, több sci-fiben feltűnő járművet is ő alkotott meg – így például a Tron: Örökség, illetve a Feledés című filmekben is látható autókat. A túlnyomórészt szénszálból kialakított test jellemzője az alacsony súlypont, hasonló figyelhető meg a Formula-1-es autóknál is.

Simon szerint járművük azért különleges, mert kész modelljük hű maradt az eredeti koncepcióhoz, ez pedig ritkaságnak számít az autótervezésben.

Azokat az alkatrészeket, melyekből a Robocar motorja és akkumulátorai is készültek, Sverdlov cége, a Charge – amely a Formula-E hivatalos elektromos kamionos partnere – biztosította. A vállalat még tavaly mutatta be következő generációs elektromos teherautóját. Sverdlov akkor azt mondta, a járművet úgy tervezték meg, hogy 4 óra is elég legyen ahhoz, hogy egyetlen szakember összeszereljen egy darabot. Ez azt jelenti, hogy néhány éven belül hatalmas számban gyárthatnák le a teherautókat.

A Roborace legutóbbi projektje a Devbots volt, amely egyszerre szemléltette az automatizált járművek előnyeit és hátrányait is.

Egy közelmúltban megrendezett Buenos Aires-i Formula-E futamon a Roborace egyik autója kiesett a versenyből, miután nagy sebességgel elvétett egy kanyart. Egy másik Devbot viszont 185 kilométer per órás sebességnél is megfelelően navigált. Az eset bebizonyította, hogy van még mit fejleszteni a technológián.

Ha minden jól megy, a Robocar még idén rajtvonalhoz állhat, így versenyhelyzetben is bizonyíthatja, hogy az önvezető autóké a jövő.

(Wired)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.