A karácsony nem csak a plázák számára jelent rohamot, hanem a digitális boltok forgalmát is jelentősen megnöveli, aminek eredményeként az Xbox Live és a PlayStation Network is küzdött apróbb-nagyobb gondokkal, de amit a Steam produkált, arra senki nem számított.
Az egyébként általában stabilan üzemelő online áruház december 25-én fura hibát produkált, ugyanis a felhasználók másfél órán keresztül másvalaki adatait láthatták, miután beléptek a felületre. Ez már csak azért is fura lehetett, mert a beállított nyelv is a másik userre vonatkozott, így simán megtörténhetett, hogy egy magyar játékost orosz betűkkel teleszórt Steam fogadott. A jelenség nagyjából 34 ezer felhasználót érintett, de akik ezen időszak alatt nem látogattak el a boltba, azoknak az adatai sem kerültek illetéktelen kezekbe, ugyanakkor a véletlenül felfedett információk sem mutattak többet, mint az e-mail cím, a Steam Walletben tartott összeg, a korábbi vásárlások, a Steam Guardra beállított telefonszám, valamint a bankkártya utolsó két számjegye, mindez azonban nem zárja ki az adatlopás lehetőségét, bár az kérdéses, hogy mire mennek vele azok, akiknek a birtokába került.
Karácsony első napjának reggelére megérkezett a hivatalos reakció, amiben a Steam üzemeltetői azt írták, nem támadás történt. Aztán a december 30-án kiadott közleményben mégis az szerepel, hogy DoS támadás érte a boltot, aminek a második hulláma okozta a cache konfiguráció hibáját, mely a fentebb részletezett furcsasághoz vezetett, és észlelése után a Steam áruház ideiglenes bezárt, de hamarosan újra elérhető lett. Ez már bizony a szép új világ, amiben nem csak akkor van gondunk, ha elhagyjuk a személyinket, bár kétségtelen, hogy a vásárlás sokkal egyszerűbb digitális úton.
Viszont van egy olyan érdekessége is a dolognak, hogy akik történetesen egy orosz felhasználó fiókjában találták magukat, azok láthatták, hogy Putyin országában mennyivel olcsóbban juthatnak hozzá a játékosok a nagy címekhez, mint mondjuk mifelénk. Mindennek természetesen oka is van, hiszen arrafelé irgalmatlan mennyiségű kalóz lakik, és a Steam próbálja optimalizálni a bevételeit, tapogatva azt a felső határt, amit még hajlandóak kifizetni az oroszok, és ez bizony töredéke annak, amennyiért más országok lakói játékot vehetnek.