Még az új generációs konzolok bemutatása előtt, a 2012-es E3 show-n mutatták be a Star Wars 1313 című játékot, amely a fiatal Boba Fettről szólt volna, amint a Coruscant bolygó földalatti, túlzsúfolt katakombáiban üti nyélbe kétes bizniszeit. Kész vérfrissítésnek tűnt: gyors, felnőtteknek szóló, a Star Wars-címektől eltérően sötét és baljós, és ami a legfontosabb:
Nézd meg ezt a videót, ha még nem láttad!
PC-n mutatta be a Star Wars-címekért addig felelős fejlesztő Lucas Arts, elegánsan sejtetve a konzolos megjelenést, de mivel elképzelhetetlen volt, hogy ez az akkori Xbox és Playstation konzolon megmozduljon, elárult valamit arról is, mire lesznek majd képesek az új dobozok.
Aztán, alig egy év múlva a Disney megvette a Lucas-cégvilágot és a családbarát szórakoztatás jegyében le is állították a fejlesztést: úgy tűnt, hogy a ránézésre legizgalmasabb Star Wars-játék története már a megszületése előtt véget ér. Egészen eddig nagy volt a csönd, csak Nolan North szinkronszínész (Uncharted-sorozat) pletykálta el idén nyáron, hogy a Visceral Games (Dead Space) fejleszt valamit, ami “nem pontosan ez, de alapvetően hasonlít”. Most pedig a Lucasfilm elnöke, Kathleen Kennedy nyilatkozott a játékról a SlashFilmnek.
Biztató, hogy a 1313-at Kennedy hozta fel, nem kérdeztek rá. Éppen a szintén tervbe vett, Lucas által írt tévésorozatról volt szó, amikor elmondta:
Hihetetlen az egész. Nem akarunk kidobni semmit sem. Színarany. Nagyon sokat foglalkoztunk vele, rendezgettük, beszéltünk róla, és könnyen lehet, hogy fejlesztjük tovább. Mindenképpen szeretnénk.
Egyelőre ennyit tudunk – semmi konkrétum tehát. Mindenesetre sokkal gyengébb lábakon álló pletyka is bizonyult már igaznak, és ezt mégis az egyik Star Wars mögött álló nagy ember mondja. Szóval a kérdés nem az, felbukkan-e még valaha a 1313, hanem hogy mikor bukkan fel.