Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő második negyedévében világszerte mintegy 18,1 millió viselhető kütyüt adtak el, ami több mint 223 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakában eladott 5,6 milliós mennyiséghez képest.
A szektort továbbra is a Fitbit uralja, mely gyártó 1,7 millióról 4,4 millióra tudta növelni az eladott készülékek mennyiségét, azonban a piacrésze még így is 30,4 százalékról 24,3 százalékra csökkent. Ez elsősorban annak következménye, hogy nemrégiben berobbant a piacra az Apple első okosórája: a Watchból az IDC adatai szerint mintegy 3,6 millió példányt adtak el a negyedév során, így az amerikai gyártó piacrésze a nulláról rögtön 19,9 százalékra katapultált.
A képzeletbeli bronzérem a 17,1 százalékos részesedésű kínai Xiamit illeti meg, majd pedig a 3,9 százalékon álló Garmin, és a mindössze 3,3 százalékos piacrésszel bíró Samsung következik a sorban. Ez utóbbi gyártó eddig egyébként már hat különböző, Android, Android Wear, Tizen, illetve RTOS operációs rendszerű okosóra terméket dobott piacra, de egyik sem aratott átütő sikert – talán az ezen a héten a berlini IFA 2015 kiállításon bemutatkozó Gear S2 pozitív változást hoz majd a Samsung számára.