A Microsoft HoloLens első bemutatóin állak csattantak a földön. Persze nem azért, mert valami teljesen újat talált ki a redmondi vállalat, viszont a korábbi érdekes, de nem igazán használható kísérletek helyett egy olyan eszközt vetített előre, amelyet valóban a mindennapok részévé teheti tervezőktől a játékosokig bárki.
A szemüveg lényege, hogy a valós teret látjuk benne, amire három dimenzióban rávetíthetünk gyakorlatilag bármit. Olyan (sőt több), mint a Csillagok Háborúja klasszikus Leia-hologramja, csak itt kell hozzá egy szemüveg. Ráadásul a kivetített objektumok tökéletesen illeszkednek a vaódi környezethez, és interakcióba is léphetünk velük. Így a tervezőasztalon úgy rakhatunk össze egy virtuális modellt, mintha kézzel építenénk, de a játékokban is valóban megfoghatjuk a számítógépes tárgyakat.
Csupán egyetlen gond van a HoloLens-szel: bár a Windows 10 első bejelentésével egy időben mutogatták először, egyáltalán nem idén érkezik, sőt, jövőre is csak tripla zárójelben. Satya Nadella, a Microsoft elnök-vezérigazgatója a BBC-nek arról beszélt, a HoloLens fejlesztése egy öt éves utazás, melynek első publikus szakaszában, 2016-ban olyan vállalatok és fejlesztők kaphatják kézhez a hardvert, akik a jövőbeni alkalmazások megtervezéséért, teszteléséért felelnek.
Valahol persze logikus a dolog, hiszen a HoloLens megjelenése önmagában akkora bukta lenne, mint egy ház, ha nincsenek rá megfelelő tartalmak, ezeket pedig el kell készíteni, majd pedig tesztelni, márpedig az újfajta kiegészítőre szoftvereket írni nem olyan, mint amikor a megszokott PC-kre ír valaki a tavalyinál egy fokkal jobb játékot, vagy alkalmazást. Nadella nyilatkozatából az szűrhető le, hogy a bárki által megvásárolható HoloLens verziók talán csak 2019-2020 környékén érkezhetnek, ami szomorú, de talán kárpótol majd mindenkit az addigra elérhető tonnányi tartalom.