A Bloomberg április közepén számolt be arról, hogy a Nokia állítólag azt fontolgatja, hogy a közeljövőben a HERE üzletágát is eladja, április végén pedig arról írt, hogy igen nagy az esélye annak, hogy az Apple lesz a vásárló. Aztán május elején a New York Times azt hozta le, hogy a legvalószínűbb forgatókönyv szerint a közösségi taxiszolgáltató Uber lesz a HERE bekebelezője, mely vállalat 3 milliárd dollárt fizetne a nemrégiben 2,1 milliárd dollár értéküre becsült.
Ehhez képest a legfrissebb híradások most már arról szólnak, hogy a végleges befutó egy autóipari szövetség lehet. A Wall Street Journal és a New York Times is úgy tudja, hogy a HERE felvásárlója az Audi, a BMW és a Daimler hármasa lesz, akik állítólag 2,7 milliárd dollárt fizetnek majd az üzletágért. Amennyiben összejön az adásvétel, a triumvirátus azt tervezi, hogy a későbbiekben olyan autógyártókat is befektetésre ösztönöz majd a HERE-ben, mint amilyen például a Fiat Chrysler, a Renault, a PSA Peugot Citroën, a Ford, a Toyota vagy a General Motors.
A Nokia vélhetően azért tervezi ezen lépés megtételét, mert egyrészt a jövőben már csak a vezeték nélküli adatátviteli üzletágára szeretne fókuszálni, másrészt pedig ily módon némi bevételre kíván szert tenni. Ez utóbbira szüksége is lehet, ugyanis nemrégiben 16,8 milliárd dollár ellenében felvásárolta az Alcatel-Lucentet. Érdekesség, hogy a Nokia 2008-ban még nem kevesebb mint 8,1 milliárd dollárért vásárolta fel a HERE alapját biztosító Navteq vállalatot. A korábban Ovi Maps, illetve Nokia Maps nevet viselt HERE napjaink egyik legnépszerűbb, többek közt offline navigációra is képes alkalmazása, mely immár az összes népszerű okostelefon platformon elérhető.