Így néz ki egy megosztási hullám a Facebookon

Bár a közösségi oldalon mindennél fontosabb a lájk, a megosztások okozta vírusszerű terjedés sokkal látványosabban vizualizálható.

Korábban a témában:

A Stamen Design dizájncég kísérletéhez a Star Trek és a Hősök című sorozatokból is ismert George Takei segítségét kérte. A színész rajongói oldala volt a kiindulópontja három olyan képnek, amelyről – már csak 2,8 millió rajongója miatt is – feltételezni lehetett, hogy a közösségi oldalon terjedésnek indul.

Ugyan az esztétika kedvéért más-más színben jelenítették meg a facebookos burjánzást, a jelmagyarázat azonos: egy-egy új ág egy-egy új ember megosztását jelenti, vagyis az apróbb leágazásokkal tűzdelt hosszú vonalak olyan felhasználókat reprezentálnak, akiktől sokan vették át az adott képet. Mivel a képek sorsát összesen három hónapig követték nyomon, az idő múlását a leágazások kifehéredésével jelezték.


Ez például a Híres Kudarcok című kép terjedési útvonala.

A legkisebb elismerést ez a kép kapta, amely ekképpen terjedt, míg Marvint, a marslakót láthatóan többen értékelték. A legnagyobb sikert a Híres Kudarcok című kép aratta, legalábbis burjánzása igen látványos volt.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.