Tech

A számítógép, ami elrontja a játékunkat

számítógép-gyerek (számítógép, gyerek, )
számítógép-gyerek (számítógép, gyerek, )

Két perc megfigyelés alatt képes megtanulni egy társasjátékot - mesterfokon.

Nemrég egy olyan fejlesztésről írtunk, amit egyszerűen lehetetlen legyőzni kő-papír-ollóban, most pedig a Paris Diderot University egyik számítástechnikusa, Łukasz Kaiser mutatta be algoritmusát, amely a szabályok ismertetése és a játék mindössze kétperces megfigyelése után verhetetlenné válik a társasjátékokban.

A gép az egyes játékok elsajátítása közben feldolgozza a lépésekhez és döntésekhez kapcsolódó következményeket, majd “élesben” már az összes lehetséges variációt figyelembe veszi. Egyelőre az egyszerűbben tanítható – egyebek mellett az Amőba, az ahhoz hasonló Négyet köss össze nevű – játékokban verhetetlen, de fejlesztője ki szeretné próbálni olyanokban is, melyek “hierarchikus, strukturált tanulást vagy a valószínűségszámítás valamilyen formáját” igénylik.

A program legmeglepőbb része az, hogy a számítások elvégzéséhez nem igényel szuperszámítógépet – jelenleg egy egyszerű laptopon fut 4GB RAM-mal és egyetlen processzorral. Ennek az az oka, hogy a korábbi játékmegoldó szoftverekkel szemben Kaiser nem az induktív logikát helyezte előtérbe, hanem a felfedezhető struktúrák közötti összefüggéseket – fejlesztése a társas sorait, oszlopait és átlóit ismeri fel, majd számos logikai rendszert vet be ellenfelével szemben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik