Ugyanis szemben azzal a robottal, amely kétszázezernél is több “meccs” tapasztalatait használja fel ahhoz, hogy megtippelje következő lépésünket és stratégiát alakítson ki a hosszú távú győzelemhez, a japán Ishikawa Oku Laboratórium teremtménye először kifigyeli, hogy az ellenfél mit fog mutatni és csak utána dönt – igaz, mindezt olyan gyorsan, hogy a naiv ember észre se veszi.
Nagysebességű kamerarendszerének köszönhetően a másodperc ezredrésze alatt ismeri fel az emberi kéz alakját, majd dönt arról, mivel nyerhet – kővel, papírral vagy ollóval.
Persze a rendszer elsősorban nem azt kívánja bizonyítani, hogy a robotok már ebben is jobbak nálunk, hanem azt, hogy az ember-robot együttműködésre a robotok már készen állnak.
Minket viszont az érdekelne, mit kezd azzal a helyzettel, ha az emberi játékos is megpróbál csalni? Mondjuk kővel indít és papírral fejezi be.