Tech

Soha nem látott kasszasiker az ördögi játék

Megérte egy évtizednél is többet várni a Diablo 3-ra - a fejlesztő Blizzardnak biztosan.

Ha valaki lemaradt volna róla, bő egy héttel ezelőtt végre boltokba került az év egyik legnagyobb játékának számító Diablo 3. A sorozat előző része 2000 júniusában jelent meg, vagyis összesen majdnem 12 évet kellett várni. A fejlesztő Blizzard 2008 júniusában ezzel a videóval harangozta be Diablo visszatérését:

Azóta eltelt majdnem négy év, ami éppen elég volt ahhoz, hogy azok, akik még nem játszottak a fantasy akció szerepjátékkal, legalább annyira várják, mint az előző részek rajongói. Legalábbis ezt bizonyítják az eladási adatok.

Már a játék megjelenése előtt kétmillióan előrendeltek egy-egy példányt, a megjelenést követő 24 órában pedig összesen 3,5 millió kópiát értékesítettek, amivel a Diablo 3 megszerezte a legkeresettebb PC-játék címet. Ugyan az összesített rekordot továbbra is a Modern Warfare 3 tartja, amit az első napon 6,5 milliószor vásároltak meg – igaz, ez utóbbi egyszerre több platformon (PC-n és játékkonzolokon egyaránt) jelent meg.

Persze a Blizzardot sem kell félteni, a megjelenés óta eltelt egy hét alatt már 6,3 millió példányban kelt el a legújabb Diablo.

Az indulás azonban nem volt zökkenőmentes. A fejlesztők azzal próbálnak védekezni a kalózok ellen, hogy a játék folyamatos internetkapcsolatot igényel, ami Európában és Ázsiában nem okozott különösebb fennakadást, az amerikai felhasználókat viszont teljesen kiborította. Az Error 37 hibaüzenet okozta életérzést nagyjából így kell elképzelni:

Az esetleges hibák és ideiglenes hiányosságok ellenére a Diablo 3 méltó utóda a sorozat második részének. A rajongók pedig már azon viccelődnek, hogy a Diablo 4 valószínűleg 2048-ban jelenik meg, mivel az első két rész között négy, most tizenkét év telt el, vagyis nagyon valószínű, hogy a következő részre 36 évet kell várni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik