Tech

Megújult az online szellemváros

Míg a Facebookon az Idővonal borzolja a kedélyeket, addig a Google+ épp a vizuális frissítéstől vár fellendülést.

Viszonylag rég nem számoltunk már be a Google közösségi oldaláról, ami leginkább annak köszönhető, hogy arrafele (ránézésre) nem történik semmi. Az informatikai óriás legújabb adatai szerint már 170 millió felhasználó járt a Google+ oldalain, ami még a Facebook 850 milliójához képest sem hangzik rosszul, azonban kicsit olyan, mintha azt mondanánk, hogy Magyarországon eddig (kitalált adat következik) 300 millió ember élt, pedig az “aktív felhasználók” száma csupán tízmillió.

A Google a számok csűrése-csavarása mellett a digitális sivárságra azzal szokott válaszolni, hogy az adatvédelmi beállításokban kiművelt felhasználók nem osztanak meg mindent a nyilvánossággal, ezért tűnik szellemvárosnak az oldal. Lehet, mégsem tudok attól a feltételezéstől szabadulni, hogy a legtöbb felhasználó hozzám hasonló rendszerességgel látogatja az oldalt – legutóbbi két hete, előtte pedig talán decemberben.

Az alacsony aktivitás persze nem akadályozza meg az oldalt abban, hogy jobbá tegye magát, az igyekezetet pedig érdemes értékelni, mert az új kezelőfelület valóban jobb az előzőnél.

S bár a közösségi oldal indulásakor készült írásokból világosan látszik, hogy átjárt a kezdeti lelkesedés, amíg nem érzünk jelentősebb különbséget a Facebook és a Google+ között, addig a letisztult külső és a személyre szabható belső sem visz rá arra senkit, hogy átszokjon.

Ti hogy álltok a Google+-hoz? Rendszeresen használjátok, még ki se próbáltátok vagy a cikk elején említett 170 millió tömeghez tartoztok?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik