Arról már korábban beszámoltunk, hogy a legtöbb internetezőt nem zavarja, ha egy online nyereményjátékban csak adatai megadása után vehet részt, azonban német és angol kutatók számszerűsíteni kívánták, mekkora az az anyagi előny, amiért a legtöbben hajlandóak megosztani személyes információikat.
Kísérletükben egy mozijegyet kellett az interneten keresztül megrendelni, a résztvevők pedig két megoldás közül választhattak: az egyik biztonságos volt, míg a másik további adatok megadását kérte. Mikor mindkét “szolgáltatás” ugyanannyiba került, a válaszadók természetesen a biztonságosabb módszer mellett döntöttek, azonban mikor a kevésbé biztonságos út 65 centtel (jelen árfolyamon 143 forinttal) olcsóbb volt, a fogyasztók többsége ezt választotta.
S bár a kísérlet nem feltétlenül mérvadó – hiszen laboratóriumi körülmények között zajlott -, mégis megdöbbentő, hogy a résztvevők mennyire alulértékelték adataikat. Már csak azért is, mert egy másik felmérés egy-egy felhasználó információit 50-5000 dollárra becsülte évente.