Még korábban írtunk arról, hogy a Google jelentős ritkítást végzett az adatvédelmi irányelvei területén – a változtatások értelmében pedig a korábbiaktól eltérően az egyes felhasználók tevékenységét nem oldalanként, hanem egyesített profilban követi csütörtök óta. Az internetóriás szerint az, hogy teljesebb képet kap az egyes internetezőkről nemcsak a hirdetések hatékonyabb testreszabását, hanem egy jobb felhasználói élmény létrehozását is elősegíti.
A francia CNIL adatvédelmi felügyelő szerv már korábban az intézkedés leállítására figyelmeztette a vállalatot. A francia szervezet és az EU közös nyilatkozatban fejtette ki, hogy erős kételyeik vannak a módszer jogszerűségét illetően, és megkérdőjelezik, hogy a szóban forgó intézkedés megfelel-e az EU adatvédelmi szabályozásának.
Peter Fleischer, a Google ügyvédje azzal reagált a figyelmeztetésekre, hogy bár az adatvédelmi szabályozás március elsején megváltozik, a cég adatvédelem iránti elkötelezettsége erősebb, mint valaha.
A YouGov közvélemény-kutató intézet által 2000 ember bevonásával készített felmérés szerint Nagy-Britanniában a megkérdezett Google-használók 47 százaléka nem volt tisztában a szóban forgó intézkedésekkel, míg a Big Brother Watch brit agytröszt becslése szerint a brit Google-használóknak mindössze a 12 százaléka értesült az adatvédelmi változtatásokról.
Minket persze elsősorban a ti véleményetek érdekel. Ti tudtatok az adatvédelmi szabályok változásáról? Vagy nem is tartjátok fontosnak, hiszen eddig is gyűjtötték az adatokat, csak most kicsit másképp?