A legtöbb termékre és szolgáltatásra érvényes, egyesített adatvédelmi irányelv azt tartalmazza, amit az eddigi fragmentált szabályrendszer is: vagyis azt, hogy a Google igénybevétele során a rendszer milyen adatokat gyűjt és használ az egyes felhasználókról. Jelentős változások nem történtek – egyet leszámítva.
A Google ugyanis március elsején összevonja az egyes szolgáltatásainál létrehozható felhasználói fiókok kezelését, magyarul ha a bejelentkezett felhasználóról “sikerült” valamit megtudni (keresési kifejezések, kedvelt témák, stb.) a Gmail levelezőrendszerben, úgy azt az információt a Google például a YouTube oldalain is fel fogja tudni használni.
A vállalat a felhasználói élmény és a szolgáltatások – keresési eredményektől a megjelentetett hirdetésekig – minőségének jobbításáról beszél, és azok számára, akik rendszeresen igénybe veszik a szolgáltatásait, egy minden eddiginél személyre szabottabb teret lesz képes létrehozni.
Az, hogy ez valójában mennyiben szolgálja az egyes felhasználókat, még ki kell, derüljön – egyesek azonban már most azzal riogatnak, hogy a Google ezzel a lépéssel ismét közelebb került ahhoz, hogy félelmetes nagy testvérként mindent tudjon rólunk.