Érthető tehát, hogy a közösségi oldal terjedésével, az ismerősök megszaporodásával a valamit magára adó facebookozó nem elégszik meg egyetlen fényképpel magáról, hanem – hogy a párbeszédet, hozzászólásfolyamot fenntartsa – folyton újabb és aktuálisabb (és persze érdekesebb) képet mutat magáról.
A Facebookon fellelhető Pixable 500 ezer felhasználójának képeit elemezte ki és arra a következtetésre jutott, hogy az összes feltöltött kép mintegy 10%-a profilfotó – ami annak fényében, hogy a nyár folyamán várható a 100 milliárdodik feltötött kép, igen szép szám.
A statisztikából az is kiderül, hogy a nők gyakrabban váltanak képet: kéthetente, szemben a férfiak átlagos háromhetenkénti frissítésével. Ráadásul ez a gyakoriság – amennyiben a trend folytatódik – egyre sűrűbb lesz. Míg 2006-ban egy átlagos felhasználó évente 6 képet használt online megjelenéséhez, addig 2011-ben ez a szám várhatóan meghaladja a 18-at is.
Hogy miért törődünk ennyire a profilfotóval? Azért, mert mások is törődnek vele. Egy átlagos profilfénykép ugyanis 3 lájkot és két hozzászólást kap – és ki ne szeretné a lájkokat meg a kommenteket?