Tech

Csökken a fizetős Times látogatottsága

A New York Times előfizetési rendszerét két hete indították el - hogy látogatókat vesztenek, nem kérdés; de megéri?

Természetesen a projekt pénzügyi részének megítéléséhez nincs és valószínűleg nem is lesz soha megfelelő mennyiségű információnk: a havonta (különböző módszerekkel) néhány tucat ingyenesen olvasható cikk után az oldal csak a fizetős vendégeknek mutatná meg az írásokat, de ez a kötelezettség egyrészről könnyen megkerülhető, másrészről az információ máshonnan is beszerezhető.

Az Experian Hitwise a február 22. – március 5. és március 29. – április 9. közötti (tehát a fizetési rendszer felállítása előtti és utáni) adatokat hasonlított össze és arra a megállapításra jutott, hogy az egyedi felhasználók száma 5-10%-kal csökkent. A helyzetet súlyosbítja, hogy a teljes forgalom (tehát az egyedi felhasználók minden oldalletöltése) 11-30%-kal csökkent – függően a vizsgált naptól.

Ráadásul csak további csökkenés várható, mivel az első négy hét akciós – mindössze 99 cent (cirka 200 forint), amit nyilván többen hajlandóak megfizetni, mint a hivatalos, havi 15-35 dolláros (3-7 ezer forintos) árat.

AJÁNLOTT LINKEK:

További részletek – angolul (Mashable)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik