Az ötlet lényege, hogy míg az euroatlanti kultúrkör megengedheti magának, hogy részese legyen az okostelefonok által tovább tüzelt információs forradalomnak, addig a kevésbé fejlett országok pontosan ugyanannyit profitálhatnának a szoftvertípusú újításokból. Profitálhatnának, ha a gyártók vennék a fáradtságot, hogy kisebb memóriájú, butább telefonokra is fejlesszék alkalmazásaikat – de ez nem célközönség.
Ilyenkor jönnek be az olyan cégek, mint a Snaptu, amelyek a már létező alkalmazásokat kicsinyítik vagy utánozzák le, hogy kis memóriaigénnyel – s bár kevesebb grafikával és csillogással, de – ugyanazt tudják, mint okostelefonokra szánt társaik.
Miért éri meg ez a cégnek? Mert szolgáltatása annyira népszerű, hogy a generált reklámbevétellel fenn tudja tartani magát, így pedig mindenki jól jár. A Snaptu egy eddig ki nem használt piacra visz szolgáltatásokat, a felhasználók ezeket ingyenesen igénybe vehetik, a reklámozók pedig reklámoznak.
AJÁNLOTT LINKEK: