Tech

Csendesek a Malév turbólégcsavaros gépei

Csendesebbek a német és osztrák hasonló légi járműveket üzemeltető légitársaságokénál.

A szervezők, a prágai repülőtér és a cseh főváros 6. kerületének vezetői azért hirdettek már negyedik alkalommal a versenyt, hogy ezzel is ösztönözzék a légitársaságokat a zajcsökkentésre.

A Malév Bombardier gyártmányú, négy darab Q400-as repülőgépét a zaj csökkentése érdekében külön technológiával szerelték fel.

A legnagyobb zajhatást a légcsavar okozza, aminek üzemi fordulatszáma 850, 900 és 1.020 fordulat percenként. A Malév Q400-as repülőgépei rendelkeznek olyan rendszerrel, az úgynevezett Reduced Np Landing eljárással, amivel a fordulatszám 1.020 helyett 850 fordulatra csökkenthető. Ennek elsősorban a leszállást megelőzően a repülőtér megközelítése során van jelentősége.

De a Malév Q400-as gépeinek belsejében is lehet csökkenteni a zajt. Az utastérben a zajt a rezgés okozza. A zajszintet mikrofonok mérik és szükség esetén ellenfázisú vibrációval mérséklik a rezgést és így csökkentik a zajt is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.