A Nielsen nemzetközi piackutató által végzett felmérés azt mutatja, hogy 16 millió olasz tagja a Facebooknak. A közösségi oldalon töltött idő azért látványos, mert 2003-ban az olaszok havonta negyedórát ültek a Facebook előtt, 5 évvel rá pedig még mindig csak három és fél órát.
A Facebook olasz közösségéhez több férfi csatlakozott, mint nő, ezzel szemben a legtöbb időt a 15-35 év közötti fiatal nők töltik a közösségi oldalon.
“Az olaszok már nem tudnak Facebook nélkül élni. Egész napjuk ritmusát ez szabja meg; a közösségi portálon élik meg életük összes jelentős pillanatát. A kommunikálni mindig is szerető olaszok a rohanó világban találtak egy helyet, ahol végre mesélhetnek magukról.” – magyarázta az olasz rekordot Giuseppe Riva, tömegkommunikációval foglalkozó pszichológus.
Azonban a világ más nemzeteit sem kell félteni, az olaszok mögött ott vannak az amerikaiak hat órás, a franciák négy óra tizenkét perces teljesítményükkel.