Az Adverticum AdServer netes hirdetéskiszolgáló szerint a böngészők népszerűségi listáját Magyarországon továbbra is a Mozilla Alapítvány Firefox szoftverének 3.6-os verziója vezeti 38,9 százalékkal, miközben a nyílt forráskódú alkalmazás összes változata 52,3 százalékos részesedést tudhat magáénak.
A Microsoft IE8 19,2 százalékkal a második helyre került. Az egykor még több mint 90 százalékot elérő szoftvercég weblapnézegetőit összesítésben is csak a magyarok 33,5 százaléka használja.
A Google Chrome 10,6 százalékkal a harmadik, az Opera böngésző 3,1 százalékkal a negyedik helyre került.
A felmérés készítői azt sugallják, hogy az új Internet Explorer – amely két hét után már 0,2 százalékos részesedést tudhat magáénak – a Firefox, és a Chrome növekedését is veszélyeztetheti. Ehhez viszont az is szükséges, hogy a felhasználók a korábbi változatok rossz emlékeit is elfelejtsék.
A Microsoft újbóli előretörését ráadásul még az is hátráltathatja, hogy az IE9-et csak azok futtathatják, akik a Windows Vista vagy a Windows 7-es operációs rendszereket valamelyikét használják, ugyanis az XP alá nem hajlandó települni.