Az ilyen típusú mobiltelefonos kuponok egyre divatosabbak a tengerentúlon, azonban a CheckPoints-alkalmazás egy némileg újszerű, mind a fogyasztót, mind az eladókat helyzetbe hozó hozzáállással mutatkozik be.
A koncepció pofon egyszerű: egy bolthoz érve okostelefonunkon megnézhetjük, hány pont “rejtőzik” az adott boltban, sőt, az alkalmazás azt is elárulja, mely polcokon mely termékeket érdemes megnéznünk. Amennyiben a reklámozott termékek vonalkódját beolvassuk, azért pontokat kapunk, melyeket akár azonnal átalakíthatunk ajándékutalványokká, esetleges nyereményekké.
Így a fogyasztó a mindennapi tevékenységével jut némi pluszhoz, a termelő úgy reklámozza termékét, hogy azt szó szerint kézbe veszik, így nyilván nagyobb az esélye, hogy megveszik. A CheckPoints pedig mindeközben bezsebeli a reklámozás összegét. Win-win-win.