Korunk talán legjobb logikai kalandjátékának második része kiegészül a kétszemélyes játék-lehetőséggel. Az eredeti történetet hátrahagyva a játékosoknaj két új karakterrel kell együttműködésre alapozó pályákat megoldaniuk. A kooperatív játék alkalmazza a második rész minden újítását és természetesen ismét a játék terét uraló GlaDOS próbálja egyre nehezebb kihívásokkal megkeseríteni (jelen esetben robotikus) áldozatai életét.
A két új karakternek még nincs neve és előfordulhat, hogy nem is lesz. Egyelőre annyit tudunk róluk, hogy egyikük egy módosított személyiség mag, másikuk egy ex-lőtorony.
A játék 2011-ben érkezik minden elképzelhető platformra.
A Portal egy egyjátékos, FPS-stílusú, akció/puzzle videojáték, amelyet a Valve Software fejlesztett ki. A játék 2007. október 9-én került először forgalomba.
A játék lényege, hogy a játékossal – és esetenként néhány tárggyal is – egy teleportációs fegyver segítségével, a fegyver által létrehozott portálokon keresztül teszteket kell megoldani a játékosnak. A játékosnak egy mesterséges intelligenciával, nevezetesen GLaDOS-sal kell megmérkőznie ahhoz, hogy minden tesztet megoldjon az Aperture Science Computer-Aided Enrichment Center-ben. Ha ez sikerült, akkor jutalma egy torta.
A fegyverrel két, úgynevezett portált, vagyis kaput lehet nyitni, mégpedig egy narancssárgát és egy kék színűt. Ezek mindig kapcsolatban vannak egymással egy háromdimenziós térben, mind fizikailag és mind vizuálisan. Egy kapu kijárat, s egyben akár bejáratként is szolgálhat: minden egyes objektum, ami bekerül az egyik portálon, az kijön a másik portálon, tehát keresztül megy rajtuk. A játék fizikájának az egyik fő része a „lendületes átirányítás”. Ha egy objektumot az egyik kapun bedobunk, akkor a másikon jön ki, bárhol is legyen az, így a játékos akár szokatlan helyzetekben is képes mozogni az adott helységben.