A deadline.com hollywoodi szakportál értesülései szerint a keresőmotorjáról ismertté vált amerikai informatikai vállalat alapítóiról, Sergey Brinről és Larry Page-ről szóló alkotás alapjait a Googled: The End of the World as We Know It című tavaly ősszel megjelent könyv adja.
Ken Auletta, a The New Yorker magazin rovatvezetőjének a Google történetét bemutató művében többek között Eric Schmidt, a vállalat elnök-vezérigazgatója fejtette ki, hogy előreláthatóan a Google lesz az első médium, amelynek értéke eléri a 100 milliárd dollárt (22 billió forintot).
Az informatikai vállalat hirdetésekből származó bevételei tavaly érték el a 20 milliárd dollárt (4,4 billió forintot), ez az összeg már a jelentősebb műsorszolgáltatók összesített reklámbevételét is túlszárnyalja.
A film kulcsjelenetét a vállalat nagyszerű jelmondata, azaz a “Ne légy gonosz!” – figyelmeztetés adja, amely arra utal, hogy a jelentős szereplővé vált befolyásos cég profittermelését képes-e fenntartani anélkül, hogy feladná etikai elveit, vagy megfeledkezne a felhasználók érdekeiről.
A Facebook születéséről készült The Social Network című produkciót októbertől vetítik az amerikai mozikban. Mark Zuckerberg és Dustin Moskovitz szerint az új film túlnyomó részben a valóságtól elrugaszkodva mutatja majd be az egyetemi oldalból fejlődött közösségi portált.
Hollywood ugyanis a jól bevált forgatókönyvnek megfelelően szexszel és drámával fűszerve meséli el a több mint félmilliárd felhasználóval rendelkező oldal egyébként unalmasnak tűnő harvardi születését.