Szórakozás

Több mint 3,5 millió forintnyi borravalót kapott egy kávézó felszolgálója, majd pár napra rá kirúgták

„Az egyik héten még egy csodálatosan szorgalmas alkalmazott, és fantasztikus anya vagyok. Most pedig 15 éves korom óta először nincs munkám” – fogalmazott a busás borravaló kézhezvétele után egy héttel elbocsátott felszolgáló.

Akkora munkahelyi konfliktust okozott egy nagyvonalú borravaló egy michigani kávézóban, hogy a meghatónak induló történet végén az egyik felszolgálót kirúgták a hely tulajdonosai.

A Detroit Free Press által bemutatott történet még február 5-én indult, amikor egy barátja temetésére Benton Harborba érkező férfi a gyászszertartás előtt betért a kisváros egyik, Mason Jar Cafe nevű vendéglátóipari egységébe.

Majd a 32 dolláros (12 ezer forintos) számlája mellé 10 ezer dollár (3,6 millió forint) borravalót is kifizetett a bankkártyájával.

A nagyvonalú gesztus után a Mason Jar Cafe még egy fotót is megosztott a számláról a történet bizonyítására.

A kávézó ügyvezetője, Tim Sweeney azt nyilatkozza, hogy az öltönyt viselő rejtélyes középkorú férfi, a városból származó, elvesztett barátja emlékének akart tisztelegni a busás borravalóval. A pénz sorsáról pedig azt mondta akkor, hogy szét tervezik osztani a felszolgálók között.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Mason Jar Cafe (@masonjarcafe_) által megosztott bejegyzés

Egy héttel később azonban kellemetlen fordulatot vett a történet. Ugyanis a felszolgálót, aki átvette a borravalót, és a férfi kérésére megosztott egy fotót a számláról a közösségi médiában, kirúgták.

Az elbocsátott felszolgáló egy azóta törölt Facebook-bejegyzésben azt írta, hogy az online terjedő pletykák, és a 10 ezer dollár szétosztására tett kísérletek akkora munkahelyi konfliktust okoztak, hogy vasárnap a mentális egészségére való tekintettel arra kötelezték, hogy szabadnapot vegyen ki.

Majd vasárnap este is azt kérték tőle sms-ben, hogy hétfőre vegyen ki még egy nap szabadságot. A hétfőn írt sms-ére pedig – amiben kérdőre vonta a főnökeit, hogy korrektnek tartják-e azt, ahogy kezelik a helyzetet – reagálva kedden azzal hívták fel, hogy ki van rúgva.

Az egyik héten még egy csodálatosan szorgalmas alkalmazott, és fantasztikus anya vagyok. Most pedig 15 éves korom óta először nincs munkám

– írta a posztban a kirúgott felszolgáló.

A kávézó tulajdonosai – Jayme Cousins és a férje, Able Martinez – csütörtökön megpróbáltak tiszta vizet önteni a pohárba, de a bejegyzésük csak olaj volt a tűzre.

A házaspár a Facebook-bejegyzésben azt állította, hogy „nem egy könnyelműen vagy elhamarkodottan meghozott döntésről” van szó, és a felszolgáló elbocsátásnak nem volt semmi köze a borravalóhoz.

Mi igazán törődünk a munkatásainkkal. Már 5-6 éve ugyanaz a személyzet dolgozik nálunk. Vannak főiskolás lányok, akik minden nyáron hazajönnek, és nálunk dolgoznak az elmúlt négy évben. (…) A főiskolai alapjaikba is adományozunk, és a koronavírus-járvány alatt is végig alkalmaztuk őket. Mindent megteszünk, hogy ne veszítsük el a személyzetet

– írták.

Azóta azonban több százan kommentelték a tulajdonosok bejegyzését, egyesek támogatják, mások elítélik az éttermet. Néhányan odáig mentek, hogy bojkottra szólítottak fel, néhányan pedig megkérdőjelezik a borravalóval kapcsolatos egész narratívát.

És természetesen van olyan is, aki szerint a történet egyszerűen nem áll össze.

Az étterem ügyvezetője legutóbb azt nyilatkozta, hogy a borravaló története valós, és a borravalót kézhez kapó felszolgáló kirúgását – amiről rendszeresen beszéltek az elmúlt hónapokban a munkahelyi szabályokat több alkalommal is megsértő érintettel – rosszul időzítették.

Valamint azt is hozzátette, hogy egyáltalán nem bánták meg, hogy közzétettek egy fotót a számláról, csak azt, hogy ilyen vihart kavart az ügy. „Ennek egy jó történetnek kell lennie” – zárta gondolatait a kávézó vezetője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik