Bizonyára mindenki látott már olyan videókat (vagy rosszabb esetben ő maga is szerepelt ezeken), amiken az emberek tömött sorokban állnak a boltok előtt valamilyen akció vagy új termék bevezetése idején, hogy aztán egy adott pillanat után magukból kivetkőzve, szinte állatok módjára küzdjenek meg az eladásra szánt fogyasztási cikkekért. Ezek a szituációk többnyire elektronikai eszközök, például új iPhone-ok körül szoktak kialakulni, és az időpont is jellemően a Black Friday tájékára tehető. Éppen ezért meghökkentő az a jelenség, ami végig söpört az Egyesült Államokon az év elején, hiszen sem Black Friday, sem elektornikai kütyü nem szerepelt a képletben.
Az újabb tömeghisztériát az váltotta ki, hogy a Target nevű üzletlánc polcaira került egy limitált kiadású termék, egy kulacs, amit a Starbucks és a Stanley közösen dobott piacra. A Stanley Cup (ami nem keverendő össze az amerikai jégkorongliga, az NHL bajnokának járó kupával) az utóbbi időben megmagyarázhatatlanul népszerű lett főleg a fiatalok körében. Hogy miért, nehéz megválaszolni, hiszen egy egyszerű kulacsról van szó, az ezzel foglalkozó cikkek is többnyire azt tudják csak kiemelni vele kapcsolatban, hogy sok víz elfér benne és azt jó sokáig hidegen tartja. Ennek ellenére státuszszimbólummá vált, amit mi sem jelez jobban, hogy a limitált kiadású darabok megjelenése előtti napon sokan úgy döntöttek, hogy az üzletek előtt vernek sátrat, hogy nyitáskor elsőként szerezhessék be a különlegességet. Volt olyan hely, ahol már hajnali háromkor hosszú sor kígyózótt a bejárat előtt.
@meaganfetchhappen I didnt even fall this time #starbucks #winterpink #stanleystarbuckscollab #stanleystarbuckscup #stanleyquencher #stanleyxstarbucks #StanleyCup #starbucks #stanley #target #Vlog ♬ Just A Girl - No Doubt
Néhány üzletben az eladók már hamar felismerték a veszélyt, és még nyitás előtt cselhez folyamodtak: mivel csak adott számú termék állt rendelkezésre, érkezési sorrendben jegyeket kezdtek kiosztani a vásárlóknak, hogy a megadott sorrendben, kulturált, civilizált módon menjenek be a szerencsések a boltba, ahol maximum egy Stanley Cupot vehettek. Egy kulacs ára egyébként 49,95 dollár volt, kicsivel több mint 17 ezer forint.
Ahol nem volt korlátozás, ott számolatlanul vitték az emberek a kulacsokat, amennyit nem szégytelltek.
A jelenséget pedig megkoronázza, hogy az úgynevezett winter pink színben árusított starbucksos darabot Valentin-nap alkalmából dobták piacra, másfél hónappal az esemény előtt, amikor épp csak véget ért a karácsony.