Rácz Jenő adott interjút az InStyle Mennek, melyben számos témát érintettek a séffel, köztük fiatal éveit, mikor a gasztronómia alapjait sajátította el, de természetesen a médiaszereplésről is kérdezték.
A lap szintén kíváncsiskodott arról, a séf nem tartja-e kínosnak szakmai szempontból, hogy egy élelmiszer-üzletlánc arca lett a múltban.
Nem. Minden együttműködéshez úgy állok hozzá, hogy minőséget képviseljek. Előfordul, hogy a saját arcommal reklámozott tarját veszem le a polcról, mert hiszek az általam képviselt termékekben. Hasonló a helyzet A Konyhafőnökkel is, amely kapcsán volt, hogy megkérdőjelezték a szakmaiságomat, miközben sok embernek adunk ötleteket, inspirációt, de még edukálunk is.
A médiaszereplésről azt mondja:
Ha megnézem, hogyan és mennyire használják ki más médiaszereplők az ismertségüket, azt mondom, nem folyok még a csapból is. A televíziós szereplés nem meghatározza, csak kiegészíti az életem.
Rácz Jenő szerint a konyha ma már egyáltalán nem olyan embert próbáló hely, mint korábban volt, már ha valaki séffé akar válni.
Valójában már a konyha sem az a kegyetlen hely, mint mondjuk, tíz évvel ezelőtt, amikor a séf azért is pofon vágott, ha megszólaltam, amikor csendben kellett volna maradnom. Vágtak hozzám kanalakat, követtek el velem szemben verbális abúzust. Volt, hogy azért küldtek haza, mert a papírlap, amellyel naponta ellenőrizték, mennyire voltam frissen borotválkozva, megakadt a borostámban. Ezzel együtt azt gondolom, ennek a poroszos iskolának is megvolt a maga előnye. Ma azt látom, hogy elkapatott tinisrácok jönnek-mennek a konyhában, okoskodnak csipesszel a kezükben, és még csak alázat sincs sokukban, tisztelet a kivételnek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon