Szórakozás

“Ne aggódj, tartalak!” – az együttérzésre és az odafigyelésre hívja fel a figyelmet a Budapest Park karácsonyi kampánya

Immáron hagyományosnak mondható, hogy a Budapest Park karácsonyra készülve kreatív módon helyezi fókuszba az érzékenyítést. Az idén azonban minden eddiginél erősebb üzenetekkel buzdít a társadalmi felelősségvállalásra, ráadásul mindezt örök érvényű dalszövegekkel teszi.Pozitív, szívmelengető, ugyanakkor elgondolkodtató plakátokba botolhatunk lépten-nyomon decemberben Budapesten. A Budapest Park karácsonyi kampányának középpontjában ugyanis a szeretet áll, de nem a megszokott módon közelítették meg a témát. Az összetartozást hangsúlyozó üzeneteket ugyanis a Parkban fellépő előadók dalszöveg részleteivel szemléltetik, amiket sokféle mögöttes tartalom kapcsol össze. Egyrészt érzékenyen reflektálnak a világban körülöttünk zajló történésekre, és ebben a küzdelmes, rohanó időszakban hívják fel arra a figyelmet, hogy muszáj megállnunk, és kiemelt figyelmet kell szentelnünk a többi embertársunknak is. Másrészt hangsúlyozza a zene – és egyben a kikapcsolódást nyújtó koncertek – fontosságát, hiszen ezek sziklaszilárd mentsvárként biztosan ott lesznek a jövőben is az életünkben. A kampány üzenetéről a Budapest Park vezérigazgatója, Pálffy András a következőképp beszél:

Fotó: Nagy Márton

A szolidaritás mindig is kulcsmozzanata kellett és kell, hogy legyen egy fejlett gondolkodású, egészséges szemléletmódú társadalom és az ideológiai irányokat diktáló közéleti szereplők számára. Napjainkban könnyen kitapintható társadalmunk többfelé szakadása, már az alapvető erkölcsi, etikai szabályok tekintetében is. Ilyen alapvető íratlan szabály az a polgári kötelesség, hogy egy társadalom tagjai közösségük érdekében felelősséget vállaljanak egymásért. Úgy éreztem, fontos, hogy a magunk módján felhívjuk a figyelmét erre a hétköznapok sodrában munkába siető, ügyeit intéző, mindennapjait élő és néha a legfontosabb dolgokra oda nem figyelő embernek. A szeretet és elfogadás üzenete a mindennapok szépségére való rávilágítás mellett a társadalmi szolidaritásról, a testvériségről és a segítségnyújtásról szól.

A kampány célja tehát az érzékenyítés, ami évek óta a Park DNS-ének kitüntetett része. Számtalan jótékonysági akciót kezdeményeztek vagy vettek benne részt, missziójuknak tartják többek között azt is, hogy népszerűsítsék az adományozás kultúráját hazánkban. Évek óta decemberben minden eladott jegy árából 1%-ot rászorulóknak ajánlanak fel. Az idén – üzenetükkel egybecsengően – az Igazgyöngy Alapítványra esett a választásuk, akik 1999 óta dolgoznak az esélyegyenlőségért, a társadalmi integrációért, a gyerekszegénység és az átörökített mélyszegénység felszámolásáért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik