Bella Hadid anyja, Yolanda Hadid volt az egyik főszereplője a Feleségek luxuskivitelben Beverly Hills-i változatának, aminek köszönhetően az egész Hadid családot megismerte Amerika. Akárcsak Kardashianéknál, mind a három Hadid gyerekeket, Gigit, Bellát és Anwart több millió felhasználó követi az Instagramon; olyan A-listás sztárokkal barátkoznak, mint Justin Bieber és felesége, Hailey Bieber, Kylie és Kendall Jenner vagy Dua Lipa (aki történetesen Anwar Hadid barátnője).
Apja milliomos ingatlanfejlesztő, anyja modellként dolgozott – így szinte minden adott volt ahhoz, hogy beinduljon Bella Hadid modellkarrierje. Még az olyan szupermodellekhez képest, mint Naomi Campbell is viszonylag hamar, kevesebb mint két év alatt befutott modellként és high fashion márkák kifutóján vonult, mint például Tom Ford, és helyet kapott a Victoria’s Secret kampányában is. És az sem elhanyagolható szempont, hogy nővére, Gigi Hadid ekkor már bőven ismert modellként kereste a kenyerét.
A Hadid lányok élete és környezete meglepően hasonlít a Kardashianékra. Annak ellenére, hogy anyjuk sosem menedzselte egyik gyerekét sem, hasonlóan szigorúan nevelte, és már egészen korán önállóságra nevelte őket. A nagyobbik nővér kezdeti próbálkozásait végig lehet követni a realityben, ahogy azt is, hogyan trenírozza őket anyjuk a munkára. Az egyik epizódban például Yolanda Hadid idősebbik lányára tapadva ellenőrizte, hogy az éppen mit és mennyit eszik, majd amikor Gigi Hadid egy parti jelenetben tortázni szeretett volna, percekig magyarázta neki, hogy miért nem ehet belőle, és nehogy esetleg egy dekát is felszedjen (ebben a videóban válogatott jelenetekben tiltja le lányát az ételről). Máskor pedig arról beszél, éppen ideje, hogy lányai megtanuljanak saját lábukra állni, hogy ne kelljen őket anyagilag támogatnia, ezért minél előbb dolgozni kezdenek, annál jobb. Gigi és Bella Hadid is számtalan interjúban elmondták, anyjuknak köszönhetik a hozzáállásukat és a kemény munkamorált, ugyanis Yolanda mottója, hogy
„mindig lesznek csinosabb és tehetségesebb lányok, éppen ezért fontos, hogy te dolgozz a legkeményebben és mindig legyél kedves mindenkivel, ne csak azokkal, akik előrelendíthetik a karriered.”
Már azon is megéri elgondolkodni egy pillanatra, vajon miért szükséges külön elmondani valakinek, hogy ne csak azzal bánjon kedvesen, akinél valamit szeretne elérni. Ebben a szellemben nevelkedett Bella Hadid is, akinek – miután anyja és nővére is a divatvilág krémjében mozognak – nem volt túl nehéz elérni, hogy felfigyeljenek rá azok a nevek, akik valamit számítanak a divatszakmában. Egy interjúban elmondja, mindig is fekete báránynak érezte magát a családjában, emiatt is festette be haját szőkéről barnára, valamint direkt teljesen más típusú fotózásokat és munkákat vállal el, mint nővére, hogy még véletlenül se említsék őket egy lapon.
Nem is kérdés a siker
Tinédzserkorában szerepelt pár nem túl emlékezetes reklámban, az igazi áttörés pedig akkor jött, amikor 18 éves korában leszerződött ugyanahhoz a modellügynökséghez, ami nővérét foglalkoztatja, ahogy menedzserén, Luiz Mattoson is osztoznak, aki Gigi után Bella Hadidot is felkarolta. Bella számára nem igazán volt semmilyen létra, amit meg kellett másznia, innentől kezdve egyenes út vezette az A-kategóriás divatbemutatók és magazin címlapjai felé. Karrierje kezdetén máris több neves márka szerződteti, modell pályafutása pedig két év alatt turbósebességre kapcsol: ekkor már túl van négy Vogue-címlapon, közös kollekción a Chrome Hearts márkával – a márka ezután Hadid öccsét, Dua Lipa pasiját fotózta modellként –, és Naomi Campbell jótékonysági divatbemutatóján is vonult. Mindeközben pedig négy versenyen is az év modelljének választották, emellett pedig a Dior is felkérte, hogy legyen sminkrészlegének arca.
Manapság egy modell munkája nem ér véget, miután kisétál a stúdióból vagy lemegy a kifutóról. Muszáj, hogy legyen üzenetük, amit közvetítenek a világ felé. Ez a munka nem egyedül abból áll, hogy kamera előtt pózolsz. Amikor befejezted egy kampány fotózását, posztolnod kell a közösségi média oldaladra is, hogy valamilyen mondandót fogalmazz meg a közönséged felé
– mondja Mattos egy interjúban, amiben többek között Gigi Hadid is megszólal, a menedzsert „divatpróféta” jelzővel illeti, mert szerinte úgy terelgeti az általa képviselt modellek karrierjét, ahogy korábban senki. A jelzővel pedig arra gondol, hogy a menedzser szerinte a nagy átlaghoz képest korábban rájött, hogyan lehet a kétezres évek elején megszokott It-girl kultúrát összekötni a modellkedéssel és a közösségi médiával.
Instagram és a saját brand
Bella Hadid modellkedése mellett az Instagramnak köszönhetően vált igazán híressé Kendall Jennerrel és Hailey Bieberrel együtt, akik mind dokumentálni kezdték életüket az egyre népszerűbbé vált platformon. A modellek és sztárok online jelenlétének köszönhetően – hogy betekintést engednek az életükbe a követőik számára és megmutatják, mit esznek, mikor mit csinálnak, hogyan öltözködnek – kiderül, hogy gyakorlatilag nem is annyira különböznek az átlagembertől, csak épp amiatt szeretjük őket nézni, mert mindezt luxuskörülmények között teszik: az életük pont annyira tökéletesnek tűnik, mint amilyent mi is szeretnénk élni. A kifilterezett és felturbózott valóság miatt pedig nagyon hamar magával ragad minket az illúzió – ebben rejlik a trükk. Ki ne akarna úgy élni, mint Bella Hadid, aki privát géppel utazik egy magánszigetre híres barátaival, ahol aztán még a törülközője is designer logóval van ellátva, és mi is szívesen járnánk néha-néha a saját magánlovardánkba, ahol bármikor felülhetünk fel kedvenc lovainkra, hogy kicsit levezessük a stresszt. Ja, és mindezt Hadid anélkül is megtehetné, hogy saját karrierbe kezd, de azt is tálcán kínálták neki.
Mire Hadid eljutott négy Vogue-címlapig, már összejött és szakított The Weeknddel, ami az egész világot legalább annyira foglalkoztatta, mint korábban Justin Bieber és Selena Gomez kapcsolati drámája, ami egy ponton már ők maguk számára is követhetetlenné vált. Ez egyébként azért is jó példa, mert Gomez és The Weeknd nem sokkal ezután össze is jöttek.
A magánéleti drámák és az állandó találgatás, hogy vajon hány szépészeti beavatkozáson esett át az évek alatt – azóta is tagadja az arcplasztikát, mondván, retteg a tűtől és nem tenné tönkre az arcát – kellően sokat dobtak az ismertségén, annyira, hogy hirtelen már 17 millióan követik Instagramon. Emiatt is lett ennyire felkapott a high fashion márkák és magazinok körében, ugyanis elértük azt a kort, hogy már nem csak az számít, melyik modell hány kifutón és divathéten van túl, hanem az, hogy melyik modellnek van leginkább saját brandje, és melyikük a legbefolyásosabb és legnépszerűbb a közösségi oldalakon, mert nyilván azzal tud egy márka nagyot szakítani, ha minél ismertebb arcokkal reklámozzák termékeiket, melyek ezáltal sokkal eladhatóbbak.
A kilencvenes évek szupermodelljei esetében, akiknek személyiségét, magánéletét vagy mindennapi dolgait csak magazinokból vagy interjúkból ismerhettük, fel sem merült, hogy saját brandet építsenek. Ezzel szemben ma már gyakorlatilag azt is tudjuk, hogy melyik nap melyik autójával és hová közlekedett Kylie Jenner – ahogy minden apró részletet ismerünk az életükből.
A népszerűség titka
Bella Hadid pedig nagyon jól lavírozik az It-girl-ség és a modellpálya között: hiába büszkélkedhet olyan barátnőkkel, mint a Jenner nővérek vagy Hailey Bieber – akiket sokkal inkább vagyonuk és ismeretségi köreik miatt ismernek, mint szakmai teljesítményük miatt – a szakma krémje, például Naomi Campbell vagy Rihanna (akinek két Savage X Fenty bemutatóján vonult) mégis elismeri őt (ellentétben például Kendall Jennerrel). Az sem utolsó szempont, hogy Hadidnak és a menedzsmentjének jó szeme van hozzá, hogy sokkal kevesebb mainstream felületen jelenjen meg, és már most, huszonöt évesen elképesztően széles spektrumú a karrierje olyan tekintetben, hogy a legkülönfélébb stílusú magazinoknak és divatmárkáknak állt modellt, és mindegyik stílusban és műfajban olyan természetesen mozog, mintha az lenne a saját közege. Ezt pedig Kendall Jenner vagy Hailey Bieber aligha tudná utánozni – ahogy nővéréből sem lehetne akármilyen karaktert faragni egy-egy fotózás kedvéért. Kicsit olyan, mintha Bella egy kaméleon lenne, aki minden szerepkörben helyt áll, és Rihannához hasonlóan pont emiatt imádják annyira a szakmában.
Bella egyszerre klasszikus szépség, ami nála spontaneitással, magabiztossággal és játékossággal párosul. Emellett van benne valami rejtélyes, amitől még csábítóbb egy olyan korban, ahol mindenki túl sok dolgot oszt meg magáról. Annyira természetesen, de határozottan viselkedik a kamera előtt, hogy az már majdnem ijesztő
— mondja róla az amerikai Elle egykori főszerkesztője, Roberta Myers.