Amikor az ausztráliai Bundabergben élő, 88 éves Gordon Layton ki akarta fizetni a céget, ami a birtokára szállította az új házát, netes átutalással küldte el a számlájukra a munkavégzésért járó 71 400 dollárt (nagyjából 15 millió forint). Az idős férfi azonban tévedésből rossz számlára küldte az összeget.
Három órán belül rájöttünk, hogy hibát követett el
– mondta el a férfi lánya a Current Affair című ausztrál televíziós műsornak. Ezt azonnal jelezték az ING banknak, ahol Layton számlája volt, valamint az ANZ banknak, amelyik egyik számlájára megérkezett az összeg. A bankok azonban csak másnap vonták vissza az átutalást.
Közben azonban a házszállítást végző cég követelni kezdte a fizetséget, és jogi lépésekkel fenyegeti az idős férfit, aki viszont nem tudja tartozását kifizetni. A férfi lánya elmondta: „Ha nem tudjuk visszaszerezni a pénzt, az apámnak el kell adnia a házát, hogy ki tudja fizetnie a tartozását. Ez nem fair.”
Layton hozzátette, hogy a pénzt nem saját magának szeretné visszaszerezni, mert az a házszállító céget illeti.