Szórakozás

Influencerek: tényleg csak a pénz számít?

Áprilisban a Jägermeister Taste Remastered című eseményen jártunk, ahol három különböző, de a közvéleményt egyaránt formáló személlyel, Szirmai Gergellyel, Bánki Benjáminnal és Süveg Márkkal (Saiid) is beszélgettünk. Milyen megkereséseket kap, és milyeneket fogad el egy influencer? Mennyire elfoglalt egy véleményvezér, és tényleg csak a pénz számít? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre kerestük a választ.
Korábban a témában:

Szirmai Gergely

Szirmai Gergely elmondása szerint szerencsés helyzetben van, hiszen relatíve sok megkeresést kap. Bár alapvetően egyetértés van a lehetőségekkel kapcsolatban, menedzsere azért időnként segít a döntésben.

Nyilván a dolognak van egy pénzügyi háttere is, nagyon ritkán, nagyon specifikus esetekben szoktam elvállalni, hogy végül nullszaldósan vagy akár mínuszban jöjjek ki a végén

– mondta a 24.hu-nak.

Akadnak azért olyan márkák, amelyeknél nem is annyira a pénz, hanem a márka iránti szimpátia a döntő. Így volt ez egy magyar ruhagyártóval is, a cég ruháit Szirmai Gergely ingyen viselte egyes videóiban.

Nekem fontos, hogy az adott cég mit képvisel, egyszerűen képtelen vagyok olyan dolgot promotálni, amivel nem tudok azonosulni.

Fotó: 1080pR Solution

Elég ritka, de az is előfordul, hogy a vlogger keres meg egy-egy céget. Az egyik évben egy tönkrement telefon miatt vette fel a kapcsolatot egy szimpatikus márkával, hogy egy készülékért cserébe készítsen nekik tartalmakat. A vállalatnak akkor épp nem volt influencer kampánya, így jöhetett létre az együttműködés.

Ez relatíve ritka, a cégeknek manapság egyre inkább tetszik az influencer marketing, ezért általában ők keresnek meg minket.

Az ajánlatokra Szirmaiék minden esetben válaszolnak, noha akadnak kivitelezhetetlen feladatok. Egy alkalommal például egy mozis nasit gyártó cég kereste meg a vloggert, hogy fogyassza a termékeiket filmkritikák közben. Ez fizikailag megoldhatatlannak bizonyult, még ha maga a termék közel is állt a vloggerhez.

Kérdésünkre, miként látja az influencerkedésbe belevágó televíziós személyek helyzetét, elárulta, hogy az influencerek kérdése itthon különös módon alakul: a cégek marketingtevékenységét még mindig nagyban befolyásolja a televízió, annak ellenére, hogy egyre jönnek fel a netes influencerek.

Magyarország mind a mai napig tradicionális médiaorientációjú ország, legalábbis ami a vállalatok hozzáállását illeti

– tette hozzá.

Bánki Benjámin

Bánki Benjámint főként rendezvényekkel kapcsolatban szokták keresni. Változó, de ritka az olyan esemény, ahol csak megjelenik, és nem szerepel.

Általában általános- és középiskolákba szoktak hívni, a legutóbbi nagyobb esemény viszont a Red Bull Pilvaker volt. Ingadozó, de átlagosan 2-3 napot foglalkozom ilyen eseményekkel. Pécsen lakom, sokszor előfordul, hogy egy fél hetet Budapesten töltök. Ilyenkor gyakran ismerősöknél húzom meg magam

– mondta el a 24.hu-nak.

A megkereséseket partnercégen keresztül intézik, a mostani a harmadik hely, ahol megfordul. Az első alkalommal azért döntött a váltás mellett, mert elmondása szerint nem foglalkoztatták eleget, a mostani helyzettel viszont teljes mértékben meg van elégedve. Úgy látja, hogy vannak helyek, ahol csak a számokat nézik: ha az ember nem hozza az elvárást, letesznek róla. Bizonyos influencereknél, így az ő esetében is, viszont nemcsak az elérés számít, hanem a karakter, a fellépések és a körök, amelyben az illető mozog.

Bánki Benjámin minden szerepét szereti, de inkább a fellépéseket érzi a fő profiljának.

Ha egyszerűen akarom lebontani, van az alkotói részem, amikor írok, például slam poetryt, meg persze van az influencer lét. Szerintem az influencerségem mögötti számokban benne vannak azok az értékek, amelyeket képviselek.

Fotó: 1080pR Solution

Bánki Benjámin szerint inkább a szórakoztató, könnyebb tartalmakra jönnek visszajelzések, viszont a komolyabb projektekbe ezeken keresztül vezet az út. A slammerek nagyjából négy éve vetették ki maguk közül, mivel teljesen mást képviseltek. Bánki több szerepben is szeret feltűnni, nem gondolja azt, hogy az influencer-tevékenysége kiütné az írást.

Az eddigi legemlékezetesebb élménye is az alkotáshoz köthető, ez a Pilvaker volt. Korábban is ismerte, illetve szerette a projektet, de csak a közelmúltban nézhette meg a rendezvényt belülről is. Az influencer szerint a színészektől a rapperekig mindenki kedvesen fogadta, a Pilvakerre sokkal inkább jellemző a nyitottság, mint a slammer-közösségre.

Persze előfordul az is, hogy nemet mond a megkeresésekre. Általában azokat a lehetséges együttműködéseket utasítja vissza, amelyeknél az az érzése, hogy az adott cég nem nyújt eleget a vásárlóknak, felhasználóknak.

Bánki szerint a piac változásából adódóan egyre növekszik az influencerek népszerűsége, és a cégek is egyre nyitottabbá válnak. Úgy látja, hogy az ő iránya inkább az írás és az alkotás, egyelőre azonban nem talált ehhez igazán partnert. Kicsit frusztrálja is, hogy most nincs annyi alkalma a szövegekkel foglalkozni, hosszú távon viszont az influencerség segíthet a céljai elérésében, akár a kapcsolatok kiépítésén keresztül.

Süveg Márk (Saiid)

Három alanyunk közül Süveg Márk (Saiid) kilóg a sorból, hiszen azt sem tudja pontosan, mit jelent az influencer kifejezés. A megkeresések során nem is használják a cégek a szót, Saiid szerint az esetében erre külön figyelnek. Jelezni ugyan szokták, hogy örülnének az adott eseménnyel kapcsolatos posztoknak, de ezt sem erőltetik.

Egyszerűen karakteridegen lenne tőlem a hashtagelés, ráadásul az adott márkának sem tenne jót, ha tőlem nem megszokott módon viselkednék. Szerintem tudják rólam, hogy nem vagyok az a posztolgatós típus

– mondta el a rapper.

Fizetős posztja ugyan még nem volt, de egy alkalommal megkereste egy energiaital-cég, hogy támogatnák. Mivel azonban nem fogyaszt energiaitalokat, nem is vállalta a feladatot. Hasonló helyzet volt, amikor egy perem nélküli, öntisztító vécéhez rendeltek tőle slammet, a megkeresést viszont nem érezte testhezállónak. Igaz, tudott olyat ajánlani, aki végül vállalta a munkát.

Elmondása szerint furcsán is érezné magát, ha pénzt kérne a posztokért. Ugyan volt már olyan, hogy részt vett kampányban, de a közösségi médiát ott sem ő kezelte. A rappernek az Instagramja sem igazán erős, ő ezt életkorának tudja be.

Fotó: 1080pR Solution

Saiid esetében leginkább az adott esemény az, amely a mérlegelésnél fontos.

Egyrészt számít, hogy honnan jön a megkeresés, hogy pontosan milyen típusú eseményről van szó, illetve hogy kik lesznek még jelen. Most például megtudtam, hogy itt lesz Katz Dávid, végül mégis eljöttem, mert szinte minden érdekel, ami hangokkal kapcsolatos

– mondta a 24-hu-nak.

Závada Péter (Újonc), a nemrég feloszlott Akkezdet Phiai másik tagja egészen eltérő utat járt be, mint Saiid, ő elzárkózik a hasonló dolgoktól. Saiid szerint ebből nem volt probléma, sokáig köztudott volt, hogy mindketten szinte minden megkeresésre nemet mondanak, éveken át nem is nagyon hívták őket. Bár Saiid utóbb bizonyos mértékig nyitott, még mindig tartja magát ahhoz, hogy nem adja a nevét bármihez.

Mára a két rapper nincs igazán érintkezésben, hiszen nagyon eltérő közegekben mozognak. Ami a terveket illeti: már készül Saiid szólólemeze, reményei szerint az album már idén nyáron ki is jön.

Kiemelt fotó: 1080pR Solution

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.