Szórakozás

A sivatagi klímát túlélik a kaliforniai pipacsok, de az influencerek rohama kipusztítja őket

Virágba borult az Antilop-völgy Dél-Kalifornia egyébként sivatagos területén. A szupervirágzásnak hívott, csodálatos természeti jelenség még az űrből is látszik.

Bár az év legnagyobb részében csontszáraz térségben nem sok növény él meg, a kaliforniai pipacs (Eschscholzia californica) jól bírja a klímát, köszönhetően annak, hogy a gyökérzete az után is sokáig megél a talajban, hogy a felszín fölötti része elszárad. Az emberi tevékenység miatt a virágok élettere egyre szűkül, az Antilop-völgyet ezért pipacsrezervátummá nyilvánították.

A védett területen a pipacsoknak már csak egyetlen ellenségük van: az influencerek.

Virágba borult a dél-kaliforniai sivatag
A szupervirágzás a bőséges csapadék miatt indult meg.

Az influencerek olyan emberek, akiknek életcéljuk, hogy minél többen kedveljék őket a közösségi oldalakon. Imádják megmutatni a világnak a természet szépségeit, még akkor is, ha ezért cserébe el is kell pusztítaniuk azokat. Fényképezőgépes sáskajárásukról a Vice készített videoriportot.

Az Antilop-völgy területére látogatóknak néhány egyszerű szabályt kell betartaniuk: nem vihetnek be kutyát és ételt a park területére, nem reptethetnek drónokat fölötte, és ami a legfontosabb: nem mehetnek le az ösvényekről a virágok közé. Utóbbi szabályt az influencerek egyszerűen képtelenek betartani.

Jean Rhyne, aki 13 éve dolgozik a parkban azt mondja, egy átlagos napon nagyjából hatvan ember látogatójuk van, de szupervirágzás idején több mint kétezer, akik mind azért érkeznek, hogy készítsenek néhány tökéletes fotót az Instagramra. A tömeg kezelhetetlen, senkit sem érdekel, hogy az ösvényen kellene maradnia. Az influencerhordák magukat semmitől sem zavartatva taposnak, ülnek, vagy fetrengenek a virágokon.

Összetömörítik a talajt, szétnyomják a gyökereket, így a következő generáció magvai nem tudnak kikelni. A sebek, amiket a környezetnek okoznak, évekig megmaradnak.

A szupervirágzás ritka jelenség, általában egyszer fordul elő minden évtizedben, de a legutóbbi két évvel ezelőtt történt. Akkor ékeztek először nagyobb tömegben influencerek a parkba, Rhyne és a kollégái számára 2017. tavasza maga volt az apokalipszis.

Néhányan a #DontDoomTheBloom (ne pusztítsd el a virágzást) címkét használva, a saját felületeiken próbálják meggyőzni az influencereket arról, hogy hagyjanak fel az értelmetlen környezetkárosítással, de sajnos túl kevesen vannak. Míg a pusztításellenes címke kevesebb mint 300 Instagram-poszt mellett jelent meg, addig a #superbloom (szupervirágzás) címke több mint 147 ezer, a #CaliforniaPoppies (kaliforniai pipacsok) címke pedig több mint 45 ezer posztban szerepel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik